نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: دانشگاه و دانشجو یکی از ارکان مهم حرکت انقلابی است و ما به یک جبهه مقاومت دانشگاهی و دانشجویی در سطح جهان نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 09 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس به مناسبت روز دانشجو با بیان اینکه دوره گذار از نظم قدیم به نظم جدید جهانی در حال طی شدن است، اظهار داشت: طراحان و مهندسان نسل نوین جهان بر دو پایه چپاول ثروت و تسلط بر مراکز قدرت در اندیشه یک قطبی کردن مدیریت سیاسی و اقتصادی جهان به سرکردگی آمریکا و حمایت‌های همه جانبه صهیونیسم بین‌الملل هستند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه چند مانع در محاسبات آمایشی مدیریت جهان بررسی شده است، افزود: چین مانع جدی سلطه اقتصادی جهان استکبار، قدرت هسته‌ای روسیه، محور خط مقاومت برای خاورمیانه و ایران به عنوان الهام بخشی حرکت‌های انقلابی و مبارزات ضد استکباری از جمله این موارد هستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: به همین جهت چین را درگیر مشکلات تعرفه اقتصادی جهانی کردند، روسیه را با اوکراین درگیر کرده، برای ایران به عنوان یک نقطه جامع ضداستکباری که باید به صورت ترکیبی با آن جنگید، جریان اغتشاشات را ایجاد و برای محور مقاومت جنایات را شروع کردند.

وی با بیان اینکه هدف صهیونیسم بین‌الملل غزه نیست بلکه محور مقاومت است، عنوان کرد: در این رابطه هم قدرت نظامی جهان استکبار مانند ناتو و هم قدرت رسانه هر دو در کنار هم قرار گرفتند و شما در ادامه خواهید دید که در صحنه‌های مختلف رسانه وارد می‌شوند و یک جریان قوی علیه خط مقاومت و ایران ایجاد خواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: در اینجا نقش نخبگان، روشنفکران، نیرو‌های انقلابی و نیرو‌هایی که در خط مقدم دفاع از حقوق مردم هستند، دانشمندان، فرهیختگان و آن‌ها که نگاه ارتجاعی ندارند بلکه نگاهشان پیشران است مانند دانشجویان و دانشگاهیان برای تحول در نظم نوین آینده جهان و ایجاد مانع برای تحقق اندیشه‌های جهان استکبار بسیار مهم است.

صفایی بوشهری بیان کرد: در سطح جهان معیاری تنظیم شده که شخصیت‌های آزاد انقلابی پیشران و روشنفکر کسانی هستند که در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند و افراد و گروه‌هایی که سکوت کردند یا حمایت از جنایات رژیم اشغالگر قدس داشتند به عنوان نیرو‌های مرتجع و وابسته و عقب‌مانده در صحنه‌های بین‌الملل خود را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند با سیستم‌های رسانه‌ای، شخصیت پردازی‌ها و بزرگ کردن افرادی که وابسته به خودشان هستند برای ایجاد موج و کنترل ذهن، سرمایه‌گذاری‌های کلان حتی در حوزه ورزش، وادار کردن دولت‌های عربی و اسلامی به عادی‌سازی روابط و وابسته کردن آن‌ها به سیستم‌های اقتصادی حاکم بر جهان پیروز شوند، اما حرکت‌های مردمی در سطح جهان به ویژه در حوزه دانشگاه‌های جهان، از ورود اندیشه‌های جهان استکبار به غزه و نوار باختری و ایجاد خاورمیانه جدید جلوگیری کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آن‌ها اذعان دارند که راهی جز جنایت ندارند و تنها کشوری که با ادامه آتش بس مخالفت کرد آمریکا بود، گفت: جهان در حال غربالگری سیاسی و اجتماعی است و به‌زودی همه خطوط مشخص خواهد شد و پیروزی از آن نیرو‌های پیشاهنگ، انقلابی و دارای اندیشه‌های مبارزه ضد استکباری خواهد شد. امروز میزان ارزش افراد و شخصیت‌ها، جناح‌ها و جبهه‌ها در حمایت از عدالت و رفع ظلم و پیروزی مردم تحت ستم بر جنایتکاران است.

صفایی بوشهری با تبریک روز دانشجو و اشاره به اینکه ما به فرد فرد شما‌ها افتخار می‌کنیم اظهار کرد: دانشگاه و دانشجو یکی از ارکان مهم این حرکت انقلابی است و ما به یک جبهه مقاومت دانشگاهی و دانشجویی در سطح جهان نیاز داریم.

وی در ادامه بر موارد مهمی که در نماز جمعه به آن اشاره شد تأکید و خاطرنشان کرد: وضعیت خوابگاه مجردی و متاهلی دانشجویان، تجهیز سخت‌افزار‌های دانشگاهی، ارائه تسهیلات اعتباری برای ادامه تحصیل دانشجویان و ایجاد بانک اطلاعاتی نیاز‌های شغلی در استان برای معرفی به دانشجویان فارغ التحصیل رسیدگی و پیگیری شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه ما نیاز به جوانگرایی و مدیریت نیرو‌های ماهر در عرصه‌های نظام منابع انسانی ایران داریم، گفت: ما باید به جوانان اعتماد کرده و آن‌ها را وارد صحنه کنیم، اگرچه چند ماه هزینه می‌کنیم، اما سرمایه عظیمی برای ۲۰ سال آینده به دست می‌آوریم و آن سرمایه، مدیران جوان انقلابی تحصیل کرده که دارای حرکت رو به جلو و پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه این بستر هم‌اکنون در استان فراهم است، گفت: دو کار بزرگ در استان انجام گرفت که یکی از آن‌ها منطقه ویژه علم و فناوری ایران است که هفت سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و ظرفیت شگرفی است، اما هنوز به جایی رسانده نشده است و دیگری سند اقتصاد دانش‌بنیان ۲۰ساله استان است که همه این‌ها بستری برای دانشگاه‌هاست تا بتوانند فارغ التحصیلان خود را فوراً در جای مناسب خود قرار دهند.

وی در پایان حرکت‌های فرهنگ پایه انقلابی در سطح ملی و فراملی و نهضت جنبش نرم‌افزار را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید به سمت خودکفایی علمی، تولید علم و مرجعیت علمی برویم و دانشجویان به مطالب تحصیل شده بسنده نکنند و به سمت تولید علم حرکت کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار