معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام از برنامه ریزی این نهاد برای ایجاد و راه‌اندازی یک هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در راستای ایجاد اشتغال برای خانواده های مددجو خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 06 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حمید احمدی  با بیان اینکه هم اکنون کار نصب و راه اندازی بیش از ۷۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مددجویان استان در حال انجام است، تصریح کرد: تا پایان سال تعداد این طرح‌ها به بیش از یک هزار مورد خواهد رسید.

وی درآمدزایی آسان و کم دردسر برای خانواده های مددجو را هدف اصلی از راه اندازی این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: بستن قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی، تامین مالی و قرارداد اجرای طرح توسط پیمانکاران توسط کمیته امداد پشتیبانی می شود.

احمدی در ادامه افزود: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی مددجویان براساس تفاهم نامه سه جانبه مابین شرکت توزیع نیروی برق استان، بانک ملی و کمیته امداد استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسط پیمانکاران مورد تایید سازمان انرژی های تجدید پذیر (ساتپا) صورت می گیرد، افزود: قرارداد خرید برق تولیدی به مدت ۲۰ سال توسط شرکت توزیع برق استان تضمین و منابع مالی به ازای هر طرح به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تکلیفی تبصره ۱۸ توسط بانک ملی با بازپرداخت ۷۴ قسط تامین می شود.

به گفته معاون اشتغال کمیته امداد استان، اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی علاوه بر ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان می تواند از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها جلوگیری کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار