معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه امسال از محل بند ب تبصره ۱۶ بودجه به واحدهای تولیدی صنفی استان پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶ 05 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، فریبرز حسامی عصر امروز در حاشیه نظارت از واحد‌های صنفی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر واحد‌های تولیدی صنفی شامل کارگاه‌های کوچک و متوسط مانند فرش بافی، قنادی، درب و پنچره‌سازی و نانوایی‌ها هستند که این رقم به ۵۲۰ نفر از فعالان این حوزه ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: تعهد صمت استان در این حوزه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود که متاسفانه بانک رسالت به تعهد ۵۰۰ میلیارد ریالی خود عمل نکرده و ۶۰۰ میلیارد ریالی تعهد مابقی بانک‌ها پرداخت شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار واحد تولیدی صنفی در لرستان، بر لزوم حمایت از فعالان تاکید کرد و افزود: اعطای تسهیلات ارزان در مبالغ نه چندان بالا، موجب رفع مشکلات کارگاه‌ها و افزایش فرصت‌های شغلی در این مجموعه‌ها می‌شود.

حسامی همچنین یادآور شد: امسال با صدور ۵ هزار و ۹۳۴ پروانه جدید کسب تعداد واحد‌های صنفی دارای پروانه در استان از ۶۶ هزار و ۵۲۶ به ۷۲ هزار و ۴۶۰ مورد رسید و به طور میانگین اشتغال در نظر گرفته شده به ازای هر پروانه جدید ۲.۵ نفر است.

حسامی با اشاره به کاهش تعداد اتحادیه‌ها در جهت چابک و همگن‌سازی، تصریح کرد: هم اکنون ۹ اتاق اصناف با ۱۳۳ اتحادیه در لرستان فعال بوده و اطلاعات واحد‌های شناسایی شده بدون پروانه در سامانه اصناف به تعداد ۱۰ هزار و ۵۲۵ مورد ثبت شده است.

وی با اشاره به تمدید ۲ هزار و ۱۸۸ پروانه کسب منقضی شده در لرستان طی سال جاری بیان کرد: امسال اقدامات مطلوبی در راستای کاهش پروانه‌های منقضی در استان صورت گرفت و این شاخص با متوسط کشوری ۲۲ درصد، در لرستان به ۱۲.۲ درصد کاهش یافت.

حسامی رسیدگی و صدور مجوز یک هزار و ۱۱۴ مورد درخواست تغییر رسته و نشانی پروانه کسب را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد و افزود: ثبت ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد، مقدمات طرح ابلاغ الکترونیکی پرداخت حق عضویت، حسابداری یکپارچه و برگزاری ۳۵ دوره انتخابات اتحادیه‌های صنفی نیز انجام شده است.

وی افزود: از تعداد ۱۲۵۶ طرح متقاضی دریافت مجوز بازدید به عمل آمد که منجر به صدور ۳۲۸ فقره مجوز مشاغل خانگی گردید

معاون صمت لرستان در پایان گفت: درسال جاری و در راستای انضباط مالی، کلیه عملیات حسابداری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های استان از طریق نرم‌افزار سحا صورت می‌پذیرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار