رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل اغفال، تهدید و اخاذی از دختران جوان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 05 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتای زنجان اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از بانوان جوان مبنی بر تهدید و اخاذی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های انجام شده معلوم شد، شاکیان در سایت همسریابی با متهم آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از اعتماد اقدام به ارسال تصاویر خصوصی کرده و متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی آن‌ها در فضای مجازی قصد اخاذی و رابطه نامشروع را داشت که توسط پلیس فتا دستگیر شد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.

موسوی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه، متهم منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از رو به رو شدن با مستندات به جرم خود اعتراف و بیان کرد از طریق سایت همسریابی و شبکه‌های اجتماعی با بانوان جوان آشنا می‌شد و پس از جلب اعتماد آن‌ها و به بهانه ازدواج، تصاویر خصوصی آنان را دریافت و نهایتا با تهدید به انتشار این تصاویر برای اخاذی از قربانیان اقدام می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه متهم دستگیر شده به بیش از ۳۰ فقره اخاذی از بانوان جوان اعتراف کرد، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه سایت‌های همسریابی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفند‌های مختلف درصدد سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

موسوی گفت: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان در میان بگذارند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار