معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۷۰ درصد اعتبارات سازمان سینمایی به شهرستان‌های کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 05 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام و السملین محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس در جلسه هم اندیشی مسوولان این شهرستان با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور ضمن قدردانی از سفرهای استانی هیئت دولت و مدیران عالی کشوری اظهارداشت: در تربیت کادر فرهنگی و هنری کشور باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم و تعلل در برخی امور باعث شد؛ در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای از فعالان سینمایی ایران به عنوان سرباز دشمن در صحنه باشند.

وی افزود: برای کار فرهنگی، غفلت نباید بشود و همه باید کنار هم باشیم تا در این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب رو به بهبود برویم.

طبس نیازمند زیرساخت فرهنگی

 رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس تاکید کرد: نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی در طبس، محسوس است که امیدواریم سفر فعلی دستاورد داشته باشد و جامعه باید خروجی سفرهای مدیران کشوری را شاهد باشند.

 

علی اکبر رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس هم از سفر معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور قدردانی کرد و گفت: پس از بازدیدهای صورت گرفته و مذاکرات انجام شده  قرار شد اعتباراتی برای تجهیز سالن سینمای فعلی در نظر گرفته شود.

وی به شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و افزود: شهرستان طبس از نظر آب و هوایی، معدنی و کشاورزی دارای شرایط ویژه‌ای است که می توان در ساخت فیلم‌های سینمایی کشور از این بستر ارزشمند استفاده کرد و این برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران زیبا یک امر ضروری است.

 وی به تلاش حسین نظری و سید حمید حقی برای کار هنری و سینمایی و خلق تصاویر زیبا اشاره کرد و گفت: اگر از جامعه هنری مستعد و خوش ایده شهرستان طبس حمایت شود و زمینه انعکاس نتایج کارهای ارزشمند این هنرمندان فراهم شود به طور قطع خروجی خوب گرفته خواهد شد.

فرماندار ویژه طبس اضافه کرد: نباید همه چیز متمرکز روی مراکز باشد و گاهی شهرستان‌های کشور از استعدادهای بسیار توانا و شایسته‌ای برخوردار است.

کمبودهای حوزه هنری طبس

 حسین نظری کارگردان برجسته طبسی هم در این جلسه به بی‌مهری‌ها و کمبودهای ایجاد شده در گذشته اشاره کرد و گفت: نبود حوزه هنری، سینما و خانه فرهنگ و سالن مناسب اجرای تولیدات هنری سبب سرخوردگی جوانان و انحراف نوجوانان می شود و سینما به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرستان طبس باید مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرار گیرد.

سید سعید صادق زاده، شهردار طبس هم در این جلسه به تشریح شرایط احداث پردیس سینمایی پرداخت و گفت: در طرح پیشنهادی شهرداری و مصوب شورای اسلامی شهر به عنوان مجتمع هنری، تجاری و پردیس سینمایی و فرهنگی در دست بررسی است که پس از تامین اعتبار وارد مرحله احداث خواهد شد.

وی تاکید کرد:  موضوع مهمی به اسم فرهنگ و هنر همواره در دستور کار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس بوده که برگزاری محافل متعدد هنری و‌ نمایشی در محلات و سطح شهر تایید این ادعاست اما در حوزه احداث پردیس سینمایی به کمک سایر دستگاه‌های شهرستانی، استانی و کشور و ویژه سازمان سینمایی ایران نیاز است.

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور هم در این جلسه اظهارداشت: میقات الرضا و دارالمومنین طبس به دلایل مختلف حقی برگردن انقلاب اسلامی دارد و از دید فرهنگی، مذهبی حرفی برای گفتن دارد که لازم است مورد توجه بیشتر باشد.

وی ضمن ابلاغ  سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم بافرهنگ شهرستان طبس به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر و امور سینمایی اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و‌ ارشاد سال سختی را پشت سر گذاشت و دشمن یک جنگ سیستماتیک علیه جمهوری اسلامی راه انداخت اما بازهم با شکست مواجه شد.

اغتشاشگران گرفتار در گرداب خودساخته خویش

همچنین همه برنامه ریزان اغتشاشات سال قبل؛ اکنون در گرداب خودساخته شان گرفتارند و این نتیجه نگاه الهی به ایران و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد:  ۱۸ مرکز فرهنگی بزرگ کشور در این دولت تکمیل و به بهره برداری رسید

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که با شروع دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینمایی در ایران داشتیم که در ۴۰ سال عمر انقلاب ساخته شده و دچار عقب ماندگی عجیبی بودیم افزود: ابتدای دولت اعلام کردیم ۴۳۰ سالن به کشور اضافه خواهیم کرد که امروز در طول ۲ سال اخیر سالن ۲۳۴ کشور احداث و افتتاح شد.

 سالن سینمای طبس تجهیز می شود

 خزاعی به زیبایی‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: وقتی کمبودهای حوزه سینمایی در طبس را دیدم تصمیم گرفتیم سالن سینمایی فعلی تا احداث سالن یا پردیس جدید؛ تجهیز و تکمیل و در حد توان سالن سینمای ارشاد؛ شایسته مردم بافرهنگ این شهرستان آماده بهره‌برداری خواهد شد.

همچنین آمادگی داریم اگر در بخش خصوصی شخص یا مجموعه‌ای آماده حضور باشد ماهم در سازمان سینمایی به لحاظ اعتباری و تجهیزاتی کمک می‌کنیم.

 معاون وزیر ارشاد به طبسی‌های قول برگزاری یک رویداد ملی فرهنگی، هنری داد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۷۰ درصد اعتبارات سازمان سینمایی به شهرستان‌های کشور اختصاص یافته است که در گذشته توجه فقط به مراکز استان‌های بود اما این روش را تغییر دادیدم و معتقدیم برخی شهرستان‌ها از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 رئیس سازمان سینمایی کشور از هنرمندان به ویژه سینماگران هم دفاعی جانانه کرد و کفت: آنچه از مردودی برخی فعالان سینمایی کشور در اغتشاشات گفته می‌شود به معدودی از این هنرمندان برمی گردد و عمده آنها انسان‌هایی متعهد و همراه با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

علاوه براین حتی برخی از همان اندک غافل شده‌گان هم برگشتند و متوجه اشتباه خود شدند که البته پس از عفو رهبر معظم انقلاب؛ برخی هم بخشیده شده و به آغوش هنر و سینمای ایران بازگشتند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار