رییس اداره صمت شهرستان اردکان گفت: طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۰ پرونده تخلف صنفی از ۱۱۴۵ مورد بازرسی در شهرستان تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 05 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، میثم فلاح افزود: صبح امروز در قالب گشت مشترک اداره صمت،فرمانداری ،سازمان صمت یزد و اتاق اصناف از واحدهای صنفی که به نوعی با گزارشات مردمی و شکایات تلفنی ابراز تخلف شده بودند بازرسی انجام گرفت و متاسفانه در هر ۱۰ واحد بازرسی شده تخلفات واضح و آشکاری همچون گرانفروشی، عدم درج قیمت، تداخل صنفی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور فاکتور برای مشتری، نداشتن پروانه کسب، مشاهده گردید و مشخص شد تماس‌ها و گزارشات ارسالی مردم بدون هیچ گونه دشمنی و یا غرض شخصی به این اداره ارسال شده است که خود نشان از توانایی مردم و مصرف کنندگان از قیمت ها و قوانین نظام صنفی است .
وی افزود: در این بازرسی ها وضعیت قاچاق کالا بخصوص عرضه و فروش انواع نوشیدنی های تقلبی خارجی و متاسفانه بدترین نوع توزیع کالای قاچاق و مخدر توسط خواربار فروشیها مشاهده و جمع آوری گردید.
فلاح‌ برخورد شدید با فروشندگان موادمخدر در فروشگاه های مواد غذایی را اعلام و مجددا در قالب این گزارش اخطار نهایی به این واحدها را صادر میکند که در صورت مشاهده چنین کالایی در واحد صنفی بدون هیچ گونه گذشتی شدید ترین برخورد قانونی از جمله جرایم مالی تعزیراتی و جمع آوری و معدوم سازی کالای مخدر را عنوان ‌نمود.
در گشت مشترک امروز صبح از سه واحد میوه فروش، چهار واحد خواربار فروشی، دو واحد پوشاک، و یک واحد لوازم خانگی بازرسی انجام گرفت که متاسفانه گرانفروشی در میوه فروشی ها مشهود بود و امیدواریم به مانند همیشه تعزیرات حکومتی شهرستان شدید ترین احکام را برای این واحدهای متخلف دارای سابقه گرانفروشی در نظر بگیرند .
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا تلفن مستقیم این اداره ۳۲۲۲۷۵۰۰، تخلفات اقتصادی را منعکس کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، توسط بازرسان این اداره و اتاق اصناف مورد بررسی قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار