معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: فعالیت‌های انتخاباتی به‌صورت خصوصی و جلسات خانگی در حال انجام است و مورد رصد قرار گرفته‌اند، چنانچه مغایر با مقررات عمل کنند، بر اساس قانون پیگیری خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 04 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، سید مهدی قویدل در سومین جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی با بیان اینکه ۱۰۱ عنوان جرم و تخلف انتخاباتی اتخاذ شده است، اظهار داشت: عناوین در چهار مقطع قبل از شروع قانونی تبلیغات انتخاباتی (۲۴ عنوان)، در روز‌های قانونی و پیش از روز اخذ رای (۳۲ عنوان)، روز اخذ رای (۳۸ عنوان)، روز پس از اخذ رای (۷ عنوان) و ۷۲ عنوان راهکار پیشگیری از جرائم انتخاباتی اتخاذ شده که به حوزه‌های انتخاباتی استان ارسال شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: طبق مصوبه نهم تشکیل شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان، طی مکاتبه‌ای که با حوزه‌های قضائی استان اعلام شده است تعداد ۴۷ شعبه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.

این مقام قضایی با تاکید بر ضرورت آخرین وضعیت روند اجرائی انتخابات با توجه به کلیات زمانبندی شده و اعلام به دبیرخانه، افزود: امور اجرائی از سوی ستاد‌های انتخابات استانداری و فرمانداری تابعه برنامه‌ریزی و در حال انجام است، تاکنون مشکلی گزارش یا مشاهده نشده است.

قویدل عنوان کرد: بر اساس اخبار واصله و تحلیل آنان فعالیت‌های انتخاباتی به شکل تشکیل جلسات خانگی، خصوصی و رایزنی‌های معمول شروع و در حال انجام است که مورد رصد قرار گرفته‌اند و چنانچه مغایر مقررات عمل کنند، براساس قانون مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و تشریح و توضیح مفاد قانون، جرائم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه به‌ویژه قانون جدید، همکاری در تولید برنامه مبتنی بر هم‌افزایی و اجرای برنامه‌هایی که موجب حضور حداکثری است، اطلاع‌رسانی اقدامات ستاد‌های پیشگیری از جرائم انتخاباتی به عنوان عضو ستاد و کمیته‌های آن نیز از مهمترین اقدامات این حوزه هستند.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه فعالیت احزاب، گروه‌ها، جریانات سیاسی و ... باید مورد پایش مستمر قرار گیرد، گفت: ضرورت دارد که توجیه و تذکرات لازم به موقع داده شود و در صورت تکرار و بی‌توجهی، پرونده جهت بررسی به شعب ویژه ارجاع شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در ادامه جلسه تاکید کرد: برابر قانون جدید آموزش‌های لازم به تمام دست‌اندرکاران انتخاباتی باید داده شود، لذا برگزاری دور‌های آموزشی، تهیه متون و محتوای آموزشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد و جلسات و نشست‌های توجیهی با احزاب و جریانات سیاسی نیز مستمرا برگزار شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار