بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عرضه گسترده داروهای سقط جنین در مراکز مختلف موجب شده آمار سقط جنین در استان افزایش پیدا کند که در این راستا،جمع‌آوری و برخورد با فروشندگان آن‌ در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 03 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز به ریاست بهرام دلفان و با حضور معاونین توسعه، بهداشت، درمان، فرهنگی و آموزشی، مدیران ستادی و کارشناسان مرتبط در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

این جلسه با ۲ دستورکار پیگیری مصوبات جلسات قبل قرارگاه و پیگیری مصوبات جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت برگزار شد.

لزوم جمع‌آوری دارو‌های غیرمجاز سقط جنین از سطح شهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه اظهار کرد: در راستای پیشگیری از سقط جنین لازم است که گشت‌های مشترک با هدف جمع‌آوری دارو‌های سقط جنین و برخورد با فروشندگان آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

بهرام دلفان گفت: موضوع تبیین اهمیت جوانی جمعیت و تاثیرات سقط جنین بر این امر و ارائه آموزش مباحث مرتبط به پزشکان و متخصصان زنان باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از بهورزان و مراقبین سلامت موفق در زمینه فرزندآوری تقدیر خواهد شد.

طب ایرانی در نظام بهداشت ادغام می‌شود

مریم کوشکی؛ معاون بهداشت دانشگاه در این جلسه اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به مراجعین مرکز نفس برای انجام آزمایشات بارداری در تمام شهرستان‌های استان، یک آزمایشگاه برای این موضوع در نظر گرفته شده و خدمات لازم را ارائه میدهد.

وی افزود: تاکنون ۴۷ نفر به مراکز نفس در استان لرستان مراجعه کرده‌اند که ۴۱ نفر آن‌ها از سقط جنین منصرف شده و مابقی در دست پیگیری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر لزوم کاهش سقط جنین، عنوان کرد: یکی از مواردی که میتواند در کاهش آمار سقط جنین موثر باشد، جمع‌آوری دارو‌های غیرمجاز سقط و برخورد با فروشندگان آن‌ها است.

کوشکی گفت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو این گونه دارو‌ها به صورت قاچاق وارد میشوند و به دلیل سود بالایی که برای فروشندگان دارند، سبب روی آوردن افراد به فروش اینگونه دارو‌ها می‌شوند.

وی از ادغام طب ایرانی و نظام بهداشت خبر داد و گفت: مطابق دستورالعمل وزارت بنا شده که طب ایرانی با مجموعه آموزش‌های مدون در نظام بهداشت ادغام شود.

کوشکی افزود: در این راستا از ابتدای سال آینده مسئله طب ایرانی به پرونده الکترونیک افراد افزوده شده و ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶ سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: در زمینه پیشگیری از ناباروری، کلاس‌های آموزشی طب سنتی برای کارکنان تامین اجتماعی، انتقال خون و نیرو‌های مسلح ۶ شهرستان استان برگزار شده و در ۶ ماهه دوم سال نیز برای کارخانجات برگزار خواهد شد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار