مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان تاکستان در ساختمان دانشگاه پیام نور این شهرستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 03 December 2023

 

به گزارش تابناک قزوین، در مراسمی که عصر امروز با حضور سرهنگ سید مهدی حسینی فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان، سید محسن حاج سیدجوادی رییس دانشگاه پیام نور تاکستان و رییس مرکز علم و فناوری تاکستان و دیگر مسوولان شهرستانی برگزار شد، مرکز رشد واحدهای فناور تاکستان در دانشگاه پیام نور این شهرستان به بهره برداری رسید.

سیدمحسن حاج سیدجوادی مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور شهرستان تاکستان در جریان برگزاری این مراسم گفت: این مرکز برای حمایت از واحدهای صنعتی نوپا تاسیس شده و اولین مرکزی است که به این منظور در شهرستان تاکستان تعریف شده است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ که تفاهم نامه ای میان دانشگاه پیام نور استان قزوین و پارک علم و فناوری استان قزوین منعقد شد، مقرر شد یکی از واحدهای ساختمان دانشگاه پیام نور تاکستان را به این مرکز اختصاص بدهیم.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور شهرستان تاکستان با اشاره به وجود فضای کار اشتراکی در مرکز رشد و فناوری بیان کرد: حمایت از ایده ها و فکرهای خلاقانه و کمک به رشد شرکت‌های نوپا از دیگر اهداف تاسیس این مرکز می باشد.

این مسوول ادامه داد: مرکز رشد واحدهای فناور، پل ارتباطی بین ایده ها و بازار است و افراد خلاق می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های این مرکز طی چند ماه ایده های خود را به مرحله تولید محصول برسانند و از طریق استارتاپ ها و مشاورانی که در این مرکز به آنها خدمات می‌دهند با سرمایه گذاران ارتباط برقرار کنند.

حاج سیدجوادی اظهار کرد: مرکز رشد علم و فناوری تاکستان دو رویکرد دارد یکی حمایت از صنایع کوچک و دیگری ایجاد ارتباط با شتاب‌دهنده ها که منجر به رشد و پیشرفت صنایع کوچک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز در محلی به مساحت ۲ هزار متر راه اندازی شده که اعتبار فضاسازی داخلی آن ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

در ادامه این مراسم سرهنگ سید مهدی حسینی فرمانده سپاه شهرستان تاکستان نیز گفت‌: اسلام درباره تحصیل علم، توصیه های فراوانی دارد و همگان را به فراگیری همه علوم مفید تشویق می کند و آن را یک فریضه عمومى عنوان کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آیات قرآن فراوانی که در آن ها نسبت به امر علم‌آموزی تاکید شده، حضرت محمد (ص) نیز فرموده اند: «تعلم و دانشجویی بر هر مسلمانی فرض واجب است و هر کس که مسلمان است باید دنبال علم برود».

فرمانده ‌سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان همچنین عنوان کرد: علم آموزی فریضه ای است که محدودیت ندارد و توصیه رسول خدا (ص) عالی ترین و بالاترین توصیه ای است که می توانسته بشود و شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار