محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج گفت: هرگز به رغم فشار‌های استکبار جهانی عقب نشینی نکردیم و هر هفته شعار مرگ برآمریکا را سر می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 02 December 2023
مبارزه مردم ایران با استکبار ریشه دار است/ هر هفته شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهیم
به گزارش «تابناک البرز» سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه استعمارگران به ویژه انگلیس بیشترین نفع را در اختلافات بین ملت ها را می برند، ادامه داد: راهبرد امروز استعمارگران اختلاف افکنی است و از اتحاد جهان اسلام واهمه دارند.

وی گفت: استعمارگران از مجموعه مقاومت به شدت واهمه دارند چنانجه دیدیم اقدامات محور مقاومت در روزهای گذشته دنبای استکبار را به فضاحت کشاند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اختلافات و تفرقه افکنی در جامعه اسلامی به هر شکلی بد است افزود: نمونه آن درطول تاریخ در جریان نهضت جنگل رخ داد و و دشمنان با حربه اختلاف افکنی این حرکت استقلال طلبانه را از بین بردند .
امام جمعه کرج با بیان اینکه مبارزه مردم ایران با استکبار ریشه دار است ، افزود: یکی از این مبارزات در ۱۶آذر ماه سال ۱۳۳۲ ثبت شده است .

وی بیان کرد: ۱۶ آذر مناسبت تاریخی مهمی است که روز دانشجو نامیده شده و آن را تبریک می گویم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دانشجو را موذن نامیدند. افزود: معظم له خطاب به دانشجویان فرمودند: شما دانشجویان گفتمان ساز و بیدار کننده هستید" که این بیانات حاوی نکات مهمی است ؛رهبر معظم انقلاب وظیفه سنگینی بر دوش دانشجویان به عنوان قشر آگاهی بخش در بزنگاه های تاریخی و جلوگیری از خسران گذاشته شده است .

امام جمعه کرج ادامه داد: تلاش این عزیزان برای همراه سازی جامعه در تمدن سازی اسلامی باید صورت گیرد و بخشی از این موضوع استکبار ستیزی است .

وی یاد آورشد: حماسه های مختلفی از سوی دانشجویان تا امروز خلق شده به ویژه در دفاع از حرم،امنیت، مطالبه گری ، تولید علم و امید آفرینی که حاکی از وجود فرزندان با کفایت برای تحقق آرمانهای بلند جهانی ایران اسلامی است .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز تاکید کرد: دانشجویان نباید نقش موذنی خود را فراموش کنند؛ بنابر فرمایش رهبرمعظم انقلاب که فرمودند باید از روزی ترسید که جوان دانشجو طرح سوال نداشته باشد.

امام جمعه کرج افزود: تمام همت ما روحیه مطالبه در زمینه گوناگون در جوانان است و این مقاومتی که ملت ایران در برابر مستکبران در ظلم ها و تحریم ها داشته حاکی از استکبارستیزی است .

وی دراین بخش از سخنان خود که با شعار مرگ بر آمریکا نمازگزاران همراه شد ادامه داد: هرگز به رغم فشارهای استکبار جهانی عقب نشینی نکردیم و هر هفته شعار مرگ برآمریکا را سر می دهیم.
اقدامات موثر نیروی دریایی برای خدمت به مردم

امام جمعه کرج در بخشی دیگر ازخطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته آذرماه روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرتی که این نیرو پیدا کرده در خدمات رسانی به مردم استفاده می کند .

وی تاکید کرد: اقدامات موثری در اقتصاد و امنیت دریایی نیروی دریایی داشته که ناو دیلمان را داشتیمکه از برکات نظام اسلامی است .

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز نیروی دریایی ارتش دارای امکانات نظامی گسترده ای است که موجب قدرت رزمی بالای این نیرو شده است .
مدرس مرد قانون بود

امام جمعه کرج درادامه با اشاره به سالروز به شهادت رسیدن آیت الله " سید حسن مدرس " و روز مجلس بیان کرد: این عالم نستوه و مبارز مجاهد مرد قانون بود و این روز به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است .

وی بیان کرد: افتخار روحانیت مدرس است که باید نمایندگان مجلس از زهد ، سادگی ، کمک به اقشار آسیب پذیری ، مطالبه گری ، ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها ، دنبال مصالح مردم رفتن او الگو برداری کنند .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی درسال جاری نیز ادامه داد: این ۲ انتخابات که یکی با وضع قانون و دیگری با وظیفه خطیری که دارد نقش موثری در سرنوشت کشور دارند .

وی افزود: بنابراین باید از هم اکنون افراد و تبلیغات ، نوع رفتارآنان را مورد توجه قرار داد ، فردی که شام می دهد آیا به فهم مردم توهین نمی کند ؟ این فرد آیا صلاحیت ورود به این عرصه را دارد ؟

آیت الله حسینی همدانی یادآورشد: با این وضعیت اقتصادی یکی از ملاک های صلاحیت افراد داوطلب برای انتخابات باید نحوه تبلیغات آنان باشد.

وی گفت: خانمی تبلیغات نامتعارف در انتخابات پیشین داشت که به او گفتم این تبلیغات درشان شما نیست و گفت دیگران انجام دادن؛ به او گفتم باید جلویش را بگیرد .

امام جمعه کرج تاکید کرد: تبلیغات دررسانه های رسمی و عمومی به اندازه متعارف انجام شود؛ نماینده ای که قبل از انتخابات وامدار شده باشد به درد مردم نمی خورد .

وی با بیان اینکه یکی از مسایل مهم این دوره از انتخابات مشارکت حداکثری است ،گفت: باید عوامل کاهش مشارکت را ازبین برد و دراین زمینه مواردی می گویم که باید از هر کسی در هر جایگاهی است به جد دنبال شود .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز یادآورشد: عده ای در تلاش هستند تا در سلامت انتخابات شبهه ایجاد کنند یا خواهند کرد تا حضور مردم کمرنگ شود که دراین زمینه چهار رکن اساسی انتخابات که رهبر معظم انقلاب فرمودند شامل ، سلامت ،امنیت ، رقابت و مشارکت مدنظر قرارگیرد .

وی اضافه کرد: عده ای درتلاش هستند تا مشکلات اقتصادی را به عنوان عامل کاهش مشارکت اقتصادی پای کار بیاورند که باید تبیین داشت بطوریکه دراین زمینه باید عملکرد و دستاوردها در مدت کوتاه با دوره های قبل مقایسه شود .

امام جمعه کرج تاکید کرد: درست است که مشکلات اقتصادی بسیار است عده ای به اسم افشاگری عمل می کنند اما نباید در مردم ایجاد ناامیدی کرد بنابراین هوشیارانه برخورد شود .

وی گفت: اختلافات بین قوا درکار وجود دارد اما آن را عده ای مطرح می کنند و به رسانه می کشانند یا اختلافات قومی، مذهبی را شاهد هستیم که همه این موارد برای کاهش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: مردم رصد کنند فریب خناثان و دغل کاران را نخورد چراکه نفوذ درهمه جا است و قانون حرف اول و آخر را می زند .

وی قانون را ستون فقرات نظام خواند و گفت: تبعیت از قانون بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب فرمودند قانون همان تجسم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کرج ادامه داد: ریشه تمام اختلافات عمل نکردن و سلیقه ای عمل کردن به قانون است .
معابرشهری برای معلولان مناسب سازی شود

نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه گفت: متاسفانه مسایل رفاهی عمومی به طور عام برای معلولان درجامعه پیش بینی نشده است؛ بطوریکه معابر برای معلولان آماده سازی نشده و عبور و مرور آنان را در ساختمان ها و وسایل نقلیه با مشکل مواجه کرده که باید مورد رسیدگی قرار گیرد .

در نماز جمعه این هفته کرج از شمشیر ذوالفقار از جنس نقره و برنز که توسط هنرمند کرجی برای موزه حضرت علی (ع) در نجف اشرف ساخته شده است ، رونمایی شد.

همچنین تابلو فرش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج اهدا شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار