ائمه جمعه استان زنجان، جنگ شناختی دشمن را یادآور شده و مهم‌ترین اقدام تبیینی مقطع فعلی را تلاش برای حل مشکلات اقتصادی دانسته و تلاش دشمن برای تغییر اصالت 16 آذر به‌عنوان روز دانشجو را متذکر شده و چالش در اتحادیه اروپا را از پیامدهای مهم جنگ غزه عنوان کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 01 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جنگ شناختی دشمن را یادآور شده و مهم‌ترین اقدام تبیینی مقطع فعلی را تلاش برای حل مشکلات اقتصادی دانسته و تلاش دشمن برای تغییر اصالت 16 آذر به‌عنوان روز دانشجو را متذکر شده و چالش در اتحادیه اروپا را از پیامدهای مهم جنگ غزه عنوان کرده و از تلاش دولت برای پرهیز از حاشیه تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام‌جمعه خرمدره در خطبه‌های نماز این هفته به‌قرار در روز مجلس اشاره و اظهار کرد: در مردم‌سالاری دینی، مسئولیت مردم و مسئولان دوطرفه است چرا که مسئولیت انتخاب‌کنندگان کمتر از انتخاب‌شوندگان نیست، بر همین اساس مردم باید بادقت در انتخاب افراد متدین، کارآمد، دلسوز و شجاع که به تعبیر رهبر عزیز انقلاب، از ویژگی‌های یک نماینده اصلح است، رشد همه‌جانبه کشور را فراهم سازند. 
امام‌جمعه خرمدره با اشاره به‌روز جهانی مبارزه با ایدز افزود: آمارها دو عامل اخلاقی و اعتیاد تزریقی را اصلی‌ترین عامل ایدز معرفی می‌کنند و درواقع پایبندی به اخلاق اسلامی، اصلی‌ترین راهکار برای ریشه‌کنی برخی بلاها،  از جمله ایدز است.
وی با بیان اینکه 11 آذر روز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی در سال 1300 است، تصریح کرد: این تاریخ در واقع نمادی از ریشه‌های استعمارستیزی و استکبارستیزی در کشور ما است. 
وی با تبریک روز دانشجو که روز 16 آذر است، ادامه داد: همان گونه که رهبر عزیزمان در بیانیه گام دوم می‌فرمایند، انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری شد، چرا که هزاران شرکت دانش‌بنیان، میلیون‌ها تحصیل‌کرده دانشگاهی یا در حال تحصیل هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور و ده‌ها نمونه دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد.

زاهدی‌پور با تأکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در بین دانشجویان افزود: داشتن تحلیل سیاسی مبتنی بر معرفت عمیق دینی با رعایت اخلاق الهی و به‌تبع آن پرهیز از جناح‌بازی و سیاست‌زدگی، از لازمه‌های حرکت دانشجویی است. 
امام جمعه خرمدره تأکید کرد: یکی از ترفندهای دشمن برای انحراف قشر دانشجو این است که مطالبه و طرح مسئله را که یک ضرورت است، ملازم با اغتشاش، ناآرامی و دریدگی تعریف کند.
وی چالش در اتحادیه اروپا را از پیامدهای مهم جنگ غزه دانست و ادامه داد: حدود 4هزار و 500 راهپیمایی در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین در دنیا برگزار شد و حضور میدانی مردم اروپا در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت، یکی از چالش‌های مهم اتحادیه اروپاست، همچنان که دفاع دولت اسپانیا و نروژ از مقاومت، محصول همین حضور میدانی مردم بوده و پدیده سیاسی نو برای اروپا به شمار می‌رود، ضمن اینکه این مهم بیانگر شکاف عمیق بین دولت‌های عضو اتحادیه اروپا هم به شمار می‌رود.

 

مردم حوصله حاشیه‌های مسئولین را ندارند
همچنین محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان هم خطبه‌های این هفته نماز با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در بین بسیجیان مثل فرمایشات گذشته راهگشا و امیدآفرین بود، افزود: این فرمایشات در واقع نقشه راه برای همه ملل مسلمان مخصوصاً برای مردم ایران اسلامی بود.
امام جمعه ماهنشان به صحبت‌های رئیس‌جمهور اشاره و تصریح کرد: دولت تلاش کرده درگیر حاشیه نشود چرا که مردم حوصله حاشیه‌های مسئولین را ندارند و ما هم از موضع دولت تشکر و قدردانی می‌کنیم و تکیه به متن که همان گره‌گشایی از کار مردم و حل مسائل آنها خواسته تمام مردم است و این مطلب را دولت انقلابی و مردمی در عمل ثابت کرده و همین موضع‌گیری در استان و شهرستان‌ها هم خودش را نشان داده و دیگر مردم هر روز شاهد دعوا و جنجال و بداخلاقی نیستند و این خیلی ارزشمند است.

 

مهمترین اقدام تبیینی امروز، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی است
حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه یکی از جنگ‌های دشمنان، جنگ شناختی و ادراکی است و در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد، افزود: هدف از جنگ شناختی، هدف قراردادن ایمان (دورکردن مردم از ارزش‌ها)، امید (و سیاه‌نمایی)، اراده (القای ما نمی‌توانیم)، اعتماد (القای ناکارآمدی) و آگاهی (تزریق اطلاعات گمراه‌کننده به جامعه) است. 

امام جمعه سلطانیه به راه‌های مقابله با جنگ شناختی اشاره کرد و با بیان اینکه با توجه‌به اولویت‌ یافتن مسائل اقتصادی برای مردم، امروز مهمترین اقدام تبیینی، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی است، چرا که اگر دشمن به جنگ شناختی روی آورده و امیدوار است تا از این طریق به اهداف خود در مقابل ایران دست یابد و این دلیل در حال حاضر مشکلات اقتصادی است،  گفت: با گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی جامعه و کنترل تورم و گرانی، راهبرد دشمن در جنگ شناختی، کارایی نخواهد داشت. 

وی به راهکارهای دیگر مقابله با جنگ شناختی دشمن اشاره و تصریح کرد: در هر جنگی باید در برابر دشمن تهاجمی عملکرد و لذا در جنگ شناختی نیز آفندی و تهاجمی عمل‌کردن با ارائه روایات و گزارشات دست‌اول از وضعیت کشور و همچنین اقناع جامعه و باورکردن جنگ شناختی از راهکارهای مقابله با جنگ شناختی است. 
حسینی‌نسب به تبیین درس‌ها و عبرت‌های فاطمیه پرداخت و با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر به جانشین پیامبر ظلم و حق او غصب شد، گفت: ولایت‌مداری و محور بودن امام جامعه از درس‌های فاطمیه است. 
خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت‌الله شهید سید حسن مدرس و روز مجلس و با بیان اینکه شهید مدرس از روحانیون مجاهد و مبارز و دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بود که در پنج دوره نمایندگی اینها را ثابت کرد و لذا امام می‌فرماید مثل مدرس را انتخاب کنید، افزود: شهید آیت‌الله مدرس و شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی از علمای مبارز و مجاهد در برابر استبداد بودند و قیام و اقدامشان برای اجرای احکام دین بود. 
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به جهاتی حساس‌ترین و مؤثرترین نهاد قانونی کشور است و لذا باید افراد متدین، کارآمد، انقلابی، دلسوز، نترس و قانون‌مدار وارد مجلس شوند و اگر متدین باشد، خیانت نمی‌کند و اگر قانون‌مدار باشد، خلاف قانون عمل نمی‌کند چرا که قانون‌گذار باید در عمل به قانون سرآمد باشد، ادامه داد: ایام انتخابات و روز مجلس فرصت خوبی برای بازخوانی وعده‌های نمایندگان است.

 

جاده قیدار به ابهر، جزو مرگبارترین محورها لقب گرفته است
حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با بیان اینکه 16 آذر در تاریخ ایران یادآور حماسه بزرگ استکبارستیزی دانشجویان در کشور است که هر ساله به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب موردتوجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: با مرور وقایعی که آن روز رخ‌داده می‌توان پی برد که هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره‌خورده است.
امام جمعه قیدار تاکید کرد: امروز رسانه‏هاn>ى دشمن و برخی رسانه‏هاn>ى داخلى وابسته به دشمن می‌خواهند واقعه‏اى ضدآمریکایی را که در آن دانشجویان را به جرم مخالفت با سلطه‏ آمریکا به شهادت رساندند، تحریف‏ کنند و مى‏خواهند از آن مناسبتى براى حمایت از آمریکا و گرایش به غرب بسازند.

وی جاده را یکی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه  دانست و ادامه داد: جاده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه در جوامع مختلف مطرح است باتوجه‌به اهمیت این موضوع، برخی محورهای مواصلاتی شهرستان خدابنده با وجود ایفای نقش توسعه‌ای خود در استان و کشور، وضعیت مطلوبی ندارند  که از جمله این محورها، جاده قیدار به ابهر است که به‌خاطر نقاط پرحادثه جزو مرگبارترین محورها لقب گرفته که تعدادی از هم‌وطنان‌ جان خود را در آن از دست‌داده‌اند که دیروز هم (پنجشنبه، نهم آذرماه) در پی برخورد دو خودروی نیسان و پژو، دو نفر از افسران پلیس‌راه شهرستان ابهر جان خود را از دست دادند و هفته‌ای نیست که ما شاهد یک حادثه دلخراش در این جاده نباشیم و هفته پیش، یکی از فرهنگیان جوان این استان جان خود را در این جاده از دست داد.

موسوی با بیان اینکه بیش از 10 سال است که تعریض این محور جزو شعارهای نمایندگان مجلس حوزه‌های انتخابیه ابهر و خدابنده و همین‌طور مسئولان دولتی شده است، تصریح کرد: از 10 سال گذشته تاکنون که تصمیم برای تعریض این محور گرفته شده، مسؤولان زیادی در این دو شهرستان معارفه و تودیع شده‌اند، ولی همچنان خبری از تکمیل تعریض این محور خطرناک نیست، البته با روی کار آمدن مسؤولان جدید استان در دولت سیزدهم کمی روند کارها بهبودیافته ولی هنوز تغییرات آن‌چنانی در این محور رخ نداده است، لذا از مسؤولین امر از جمله استاندار و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به جد درخواست داریم دو بانده کردن جاده قیدار ابهر تسریع ببخشند.
حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به تا خیر‌های روی داده در پرداخت تسهیلات مربوط به ازدواج اشاره و تاکید کرد: حل این مشکل نیازمند تخصیص اعتبار و همچنین پیگیری مسؤولان ارشد استانی دارد لذا باید موردتوجه قرار گیرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار