معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طلاق عاطفی، اعتیاد، بیکاری، عدم مسؤولیت‌پذیری، بی‌احترامی و ... از مهمترین دلایل طلاق هستند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 01 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، سید مهدی قویدل در همایش مشاوره و سازش تحکیم بنیان‌های خانواده با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات آن در جامعه، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شاهد رشد آمار طلاق هستیم و در دهه ۹۰ تا ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ پروانه فعالیت برای مشاوره خانواده از سوی قوه قضائیه صادر شد و براساس آیین‌نامه اجرایی حدود ۴۸ نفر گزینش و بزودی پروانه فعالیت آن‌ها صادر خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مشاوران دارای پروانه می‌توانند از طریق سامانه "مسیر" با محاکم خانواده در ارتباط باشند.

وی با اشاره به آمار‌های طلاق عنوان کرد: از سال ۹۵ به بعد روند صعودی در تعداد پرونده‌های طلاق داشته‌ایم به‌طوری که در سال ۱۳۹۵ به ازای هر ۱۰۰، حدود ۲۵ طلاق و در سال گذشته این عدد به ۳۰ مورد به ازای هر یکصد ازدواج رسیده است.

قویدل ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ هزار و ۷۶۶ پرونده در زمینه کلیه موضوعات مربوط به طلاق و در سال گذشته با رشد چهار درصدی پرونده‌ای طلاق به حدود ۱۲ هزار و ۲۹۸ پرونده رسیده است. در موضوع مهریه ۱۴ درصد، و در پرونده‌های عدم تمکین ۷ درصد رشد داشته‌ایم.

معاون قضائی دادگستری استان کرمان از رشد آمار سازشی در استان از سال ۹۷ به بعد سخن گفت و افزود: شهرستان کهنوج طی سالیان متمادی بالاترین درصد سازش را داشته است.

وی تاکید کرد: طلاق عاطفی، اعتیاد، بیکاری، عدم مسؤولیت‌پذیری، بی‌احترامی و ... از مهمترین دلایل طلاق هستند.

قویدل بیان کرد: مراکز مهر خانواده برای فرزندان طلاق تشکیل شده است و از ظرفیت‌های مشاوران و مددکاران اجتماعی در این مراکز استفاده می‌شود.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی تاکید کرد و افزود: همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی و هیات‌های اندیشه‌ورز نیز در دستور کار قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در پایان پیشنهاد راه اندازی کلنیک جامع تخصصی خانواده در استان را داد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار