معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت لیزرگان باید از محل‌های مختلف پیگیری و اعتبار آن تأمین شود چرا که در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 30 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار داشت: استفاده از تجهیزات هوشمند در ثبت تصادفات از سوی دستگاه‌هایی که مدیریت صحنه تصادف را به عهده دارند، ضروری است و پیگیری لازم برای تأمین آن باید انجام شود.

وی تصریح کرد: ۲۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت لیزرگان باید از محل‌های مختلف پیگیری و اعتبار آن تأمین شود چرا که در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار است.

به گفته وی؛ دیریت صحنه تصادفات جاده‌ای در کاهش تلفات تأثیرگذار است که باید از سوی دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار عنوان کرد: در تحلیل تصادفات باید بررسی‌ها دقیق باشد تا آثار عملکرد‌ها به طور مشخص مشاهده شود.

به گفته وی؛ این اختیار به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها تفویض می‌شود تا پاسخ درخواست دستگاه‌های اجرایی در زمینه مجوز تردد جاده‌ای را براساس آنچه در قانون آمده، صادر کنند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: دانشگاه بیرجند موظف است تا زمان ایمن سازی محور اصلی روبه روی شوکت آباد از خروج دانشجویان از درب واقع در جاده اصلی جلوگیری کند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.

عباس زاده اظهار داشت: تأمین اعتبار مرکز پزشکی قانونی فردوس نیز در حال پیگیری است و به زودی انجام می‌شود.

وی بر تخصیص به موقع اعتبارات برای ایمن سازی راه‌ها تأکید کرد و گفت: این موضوع در پیشرفت پروژه‌های زیربنایی و روبنایی بسیار تأثیرگذار است و باید به طور جدی دنبال شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه هزار و ۴۲۹ تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوسته که این آمار در مدت مشابه سال قبل هزار و ۴۴۸ مورد بود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: تعداد کشته‌های تصادفات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که ناشی از خستگی بیش از حد رانندگان یا درگیری فکری است.

وی گفت: در این مدت ۲۲۷ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۳ نفر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی درخواست تردد خودرو‌هایی در سطح جاده‌ها برای اعزام دسته جمعی را دارند، اما نمی‌توان در این زمینه از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها مجوز صادر کرد.

وی با اشاره به تصادفات فوتی ثانویه متاثر از بی توجهی به مدیریت صحنه گفت: این موضوع با توجه به حادثه‌ای که در دو استان رخ داده باید مورد توجه قرار گیرد که از تکرار آن در خراسان جنوبی جلوگیری شود.

جلال‌زاده افزود: برای اجرای طرح راهداری زمستانه نیز دپوی شن و نمک انجام شده و کنترل‌های لازم در دستور کار است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار