معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بر اساس پروژه‌هایی که در استان اجرا می شود ۱۲ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۳ ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 28 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، یاسر عبدالهی عابد، صبح امروز در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن بازار که در محل نمایشگاه دائمی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از گفتمان‌هایی که استاندار اردبیل نیز پیگیر آن بوده، گفتمان زنجیره پیشرفت استان است؛ لذا باید تمام مسؤولان استان کار‌های خود را به نحو احسن پیش ببرند و جهت پیشرفت استان با هم همکاری کنند و این گفتمان نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

وی با بیان اینکه گام اصلی برای زنجیره پیشرفت، توسعه زیرساخت‌ها است، افزود: اگر زیرساخت‌ها ایجاد نشوند ما نمی‌توانیم از گفتمان زنجیره پیشرفت صحبت کنیم. گفتمان زنجیره پیشرفت به همراه رشد اقتصادی، رشد درآمدی و رشد اشتغال‌زایی در استان را ایجاد خواهد کرد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه فرصت‌های شغلی در استان افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بر اساس پروژه‌هایی که در استان اجرا می‌شود، ۱۲ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۳ ایجاد خواهد شد.

عبداللهی به رشد درآمد سالانه شهری و روستایی اشاره و تصریح کرد: درآمد سالانه روستایی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ یک درصد رشد داشته است و از ۵۵ میلیون تومان به ۸۶ میلیون تومان رسیده است و درآمد سالانه شهری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ هفت درصد ارتقا یافته است و از ۷۱ میلیون تومان به ۱۲۱ میلیون تومان رسیده است و این آمار امیدوار کننده‌ای برای استان است.

وی گفت: مجموعه شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه فناوری ارتقا دهنده استان هستند و دانشگاهیان وظیفه دارند تا با مجموعه پارک علم و فناوری که هماهنگ کننده مراکز رشد هستند همکاری کنند.

عبداللهی با اشاره به عواملی که سبب توسعه استان می‌شوند، بیان کرد: خطوط ریلی و راه‌های استان، پرواز‌ها و موضوعات آب، برق و گاز زمینه ساز ایجاد زنجیره پیشرفت استان است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار