مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، جذب سرمایه‌گذاری طی ۶ ماه امسال در مناطق آزاد صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 28 November 2023

تابناک خوزستان: حجت عبدالملکی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری از ابتدای امسال در مناطق آزاد به سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی معرفی شده است و جذب سرمایه گذاری در مدت زمان یاد شده یک جهش فوق‌العاده است.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهشت سرمایه‌گذاری هستند افزود: این مناطق با دسترسی مناسب به بازارها، دارای هزینه تولید پایین‌تر و به جهت مدیریت و فرماندهی دارای هماهنگی لازم هستند.

عبدالملکی ادامه داد: همچنین سهولت کسب و کار در این مناطق برقرار است و دارای معافیت‌های گمرکی و مالیاتی هستند.

مشاور رییس جمهور گفت: وجود این موارد به صورت همزمان در کمتر نقاطی از دنیا مشاهده می‌شود و این موارد باعث شده مناطق آزاد به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل شوند.

وی منطقه آزاد اروند را یکی از مناطق مستعد بین مناطق آزاد و ویژه کشور دانست و گفت: جذب و تقاضا برای سرمایه در این منطقه افزایش یافته و تلاش بر این است که رسیدگی به طرح‌ها و تقاضاهای سرمایه‌گذاری در کمترین زمان ممکن در اروند صورت گیرد تا در جذب سرمایه‌گذار گام‌های بلندتری برداشته شود.

عبدالملکی توضیح داد: در بازدیدهای صورت گرفته تمامی موانع و مشکلات سرمایه گذاران بررسی می‌شود و نیازمندی‌های آنها تامین خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرایط صنایع مستقر در منطقه آزاد اروند به لحاظ تولید و اقتصادی را مناسب عنوان کرد و گفت: این منطقه در سال جدید برنامه خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر را دنبال می‌کند تا زمینه برای استقرر واحدهای صنعتی بیشتر محیا شود.

وی اضافه کرد: در مدیریت جدید منطقه آزاد اروند، مسئله تعارض حاکمیتی بسیار کم شده و با تعامل و همدلی بین منطقه آزاد اروند و مسئولان محلی‌، مسئله تعارض حاکمیتی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

عبدالملکی تصریح کرد: از لحاظ قانونی بر اساس ماده ۶۵ برنامه دائمی توسعه کشور، بالاترین مقام دولتی در مناطق آزاد، مدیران عاملان مناطق آزاد بوده و سایر دستگاه‌ها تابع آن هستند.

مشاور رییس جمهور اظهار کرد: در یک سال اخیر هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌های محلی با مناطق آزاد ایجاد شده و از طریق همدلی و هماهنگی بین دستگاهی در حال پیشرفت هستند.

وی گفت: اکنون مشکل خاصی در مناطق آزاد وجود ندارد ضمن اینکه کابینه ریاست جمهوری در حال بررسی اجرای ماده۶۵ در مناطق آزاد است تا تعارضات در این مناطق برای همیشه رفع شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار