جشنواره کارفرمایان برتر کرمانشاه با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیرکل تأمین اجتماعی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ 27 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، جشنواره انتخاب کارفرمایان برتر کرمانشاه در سال ١۴٠٢ صبح امروز دوشنبه (۶ آذر ماه) در سالن بهزیستی شهر کرمانشاه برگزار شد.

این جشنواره با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه، اسکندر کاکایی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد.

 

تأمین اقتصادی و حفظ کرامت خانوارها توسط تأمین اجتماعی


عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این جشنواره اظهار کرد: اصل دوم قانون‌ اساسی در کنار پنج بند اعتقادی یک بند دیگر در خصوص حفظ کرامت انسان‌ها دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ کرامت انسان افزود: لذا یکی از بخش‌هایی که به کرامت انسانی معنا می‌بخشد نظام‌های حاکم بر تأمین اجتماعی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا نظام بیمه‌ای که یک نظام حمایتی و بیمه‌ای است کرامت بیشتری به انسان می‌بخشد که در سنین بالاتر ضروری تر است و یک رکن آن مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه یک رکن مهم و اساسی در تأمین اجتماعی کارفرما است، گفت: باید از کارفرمایان تقدیر کرد که اقتصاد تعدادی از خانوارها را تأمین می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با وجود فراز و فرودهای بسیار سازمان موفقی است و باید ساز و کار بین کارگر و کارفرما را تأمین کند.

وی عنوان کرد: در تمام دنیا از آنجا که تأمین اجتماعی قادر است پول‌های خرد را جمع آوری کرده و انباشته کند بالاترین برد را دارد که همان دسترسی به «منابع بزرگ مالی» است.

مصری با اشاره به محاسن سازمان تأمین اجتماعی تشریح کرد: مراکز درمانی تأمین اجتماعی یکی از این محاسن است که کمک می‌کند بیمه شدگان خدمات مناسب درمانی دریافت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در قانون، بیمه‌ها وظیفه صیانت از حقوق بازنشسته را بر عهده دارند، اضافه کرد: لذا باید در این زمینه خدمات ارزنده‌ای به بیمه شدگان ارائه کرد.

وی ادامه داد: بحث طلاق‌های سوری به ٢۵ الی ٣٠ درصد رسیده که بخشی از آن به دلیل فرزند ذکور و بخشی به منظور بهره‌مندی از خدمات تأمین اجتماعی اتفاق می‌افتد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نظام ناصحیح است اما تأمین اجتماعی برای تغییر آن، لایحه‌ای آورده است لذا باید راه حلی برای مقابله با این مشکل ارائه شود.


«امنیت» جامعه در گرو توسعه اقتصادی استا

 

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم و در این راستا همراهی و همدلی شکل گرفت.

وی افزود: تجلیل از کارفرمایان برتر اتفاق خوبی است و باید از کارفرمایانی که حق کارفرما را بدون مشکل پرداخت می‌کنند قدردانی کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: حق بیمه یکی از مؤلفه‌های توسعه اقتصادی است لذا افزایش پوشش بیمه‌ای در استان کرمانشاه رخ داد.

وی بیان کرد: منکر مشکلات اقتصادی موجود نیستیم و از دهه ٩٠ با مشکلات در این زمینه مواجه هستیم و در ستاد تسهیل مطرح و برای حل آن اقدام می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی ما با اصلاح قوانین حل می‌شوند و باید بر این امر تمرکز کرد.

محمدی با اشاره به حوادث فلسطین عنوان کرد: در صورت نبود امنیت، اقتصاد هم فعال نمی‌شود لذا باید امنیت داشته باشیم تا بتوانیم به لحاظ اقتصادی هم امنیت ایجاد کنیم.

وی ابراز کرد: یکی از مولفه‌های ایجاد امنیت در جامعه، شرکت در انتخابات است که امنیت اقتصادی در پی دارد و باید در انتخابات پیش رو حضوری فعال داشته باشیم.

 

٢۶۴ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی کرمانشاه

 

اسکندر کاکایی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی چهار و نیم میلیون نفر مستمری بگیر دارد و ۴٣ هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه و به عنوان حقوق مستمری پرداخت می‌کند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سازمانی که در راستای رفاه اجتماعی گام بر می‌دارد مشکلات کشور را به لحاظ سیاسی، تورم، تحریم و ارتباطات بین‌الملل گام بر می‌دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: تحریم ظالمانه و تورم سبب شده که مصارف پیشی بگیرد لذا دغدغه کنونی تأمین اجتماعی پرداخت ۴٣ هزار میلیارد تومان مستمری است.

وی گفت: در هشت ماهه پرداخت حقوق مستمری بدون هیچ استقراضی از بانک انجام شده که نشانه خوبی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه تأمین اجتماعی باز شدن بابی تحت عنوان ازدواج و طلاق‌های سوری است که تأمین اجتماعی را دچار مشکل کرده است.

وی بیان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز سازمان را دچار چالش کرد و همچنین مواردی تحت عنوان ماده ۴٨ قانون کار در باب ادعای کارگاه‌هایی که تمکن مالی ندارند وجود دارد که این کارگاه‌ها وجود خارجی ندارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: تأمین اجتماعی در سنوات گذشته در راستای ارائه آسان خدمات و در دسترس بودن آن، شفاف سازی، مبارزه با فساد مالی انجام داده و نمونه آن سامانه‌های الکترونیکی است که در اختیار مردم قرار داده است.

وی گفت: هم اکنون در استان کرمانشاه ٢۶۴ هزار   بیمه شده اصلی، ٨۵ هزار مستمری بگیر اصلی داریم و ۵۴٣ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کنیم همچنین ٢٠ هزار و ٨٠٠ کارفرما تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.


تقدیر از کارفرمایان برتر تأمین اجتماعی در سال جاری

 

گفتنی است در پایان این جشنواره از محمد ملکی کارفرمای شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه به عنوان کارفرمای برتر کشوری تجلیل شد و در بخش استانی نیز یوسف شکوهی کارفرمای سردخانه دو منظوره، نبی رسولی کارفرمای واحد تولید آسفالت، توفیق فرخی کارفرمای شرکت تعاونی خوراک دام، علی خسروی کارفرمای شرکت کاغذ معدنی، کامران عبدالله کارفرمای شرکت پرتو گسترش کازیو و محمد ملکی کارفرمای شرکت ایران خودرو کرمانشاه به عنوان کارفرمای برتر استانی معرفی شدند و از آنها تجلیل شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار