تابناک هرمزگان- یادداشت: سید ناصر نعمتی
کد خبر: ۱۱۴۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 27 November 2023

3به گام برای تحول در ارتباط با مردم

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// سید ناصر نعمتی در یادداشتی نوشت: همین دو سال پیش بود که نخستین دبیرخانه پیوست رسانه ای کشور در مشهد کار خود را آغاز کرد.

خراسان رضوی همانگونه که در روزنامه های چاپی ید طولایی دارد و در حوزه رسانه های نوین در کشور صاحب نام است در سایر حوزه های ارتباطی از جمله روابط عمومی نیز گام هایی برداشته که پیشروست. این حوزه اما جای ایستادن و تفاخر نیست و هر لحظه که از حرکت بایستی فرصت را برای رشد از دست خواهی داد.

 این واقعیت در روابط عمومی ها پذیرفته شده که زمان آن رسیده به جای توجیه و فرافکنی پاسخگویی فعالانه را در دستور کار قرار داد اما این تغییر نگاه نیازمند رویکردی تحولی است.

توجه به روایت اول در فضای چند بعدی امروز نقش موثری برای تبیین و هدایت افکار عمومی ایفا می کند و به نوعی تضمینی جهت تفاهم بر سر ادراک برای کسانی است که مخاطبان اصلی اخبار و اطلاعات هستند. در روابط عمومی های نوین با تکیه بر سرعت در پاسخگویی، ارائه روایت اول از رویدادها و رعایت دقت صحت و توجه به تمامی زوایای اطلاع رسانی به یک برنامه جدید نیاز مبرم وجود دارد و آن برنامه پیوست رسانه ای است. در این برنامه اصل بر ارائه اطلاعات و اخبار به صورت مستقیم غیر مستقیم و بدون وقفه است. با این راهبرد است که مردم به عنوان ناظرین و صاحبان اصلی نظام می بایست در جریان ،رخدادها تصمیمات و امور اجرایی قرار بگیرند. بر کسی پوشیده نیست که این نکته در بحرانها اهمیت بیشتری دارد. در نهایت تهیه  برنامه اقدام شاید مهمترین کاری باشد که تکلیف زمانی هر روابط عمومی را مشخص خواهد کرد؛ این برنامه با ۳ محور اصلی ارتباطات مردمی، اطلاع رسانی به موقع و بازخوردسنجی می تواند تکلیف اقدامات در ارتباط با مردم را مشخص کند.

آنچه به نام تحول در روابط عمومی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی رقم خواهد خورد با اینهاست که معنا پیدا می کند براین اساس تاکید بر ارائه روایت اول به عنوان اصل کلیدی در ارتباط با مردم، تهیه پیوست رسانه ای برای رویدادها پروژه ها و اقدامات اساسی و در نهایت تهیه برنامه اقدام سه گام مهم برای تحول در روابط عمومی است. گامهایی که هر بهانه ای مانع تحقق آنها شود در واقع کارآمدی را در محیط کنونی ارتباطات اجتماعی از روابط عمومی جدا می کند.

ما در حال برداشتن این سه گام هستیم، پیشنهاد شما چیست؟

انتهای پیام//

برچسب ها: ناصر نعمتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار