احکام اعضای هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای ماده ۸۱ قانون انتخابات در استان زنجان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 26 November 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ابتدای جلسه اولین جلسه هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: فرهنگ و تفکر بسیج در عرصه‌های مختلف کمک به مردم و دفاع از انقلاب اسلامی به‌خوبی نمایان شده و امروزه با گسترش گفتمان بسیج در جهان اسلام، عرصه بر استکبار جهانی تنگ‌تر شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل هیات استانی بررسی تبلیغات منجر به تحقق عدالت تبلیغاتی و ایجاد فضای رقابتی شده و تبلیغات انتخاباتی ساماندهی می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون، استانداران می‌توانند امکانات تبلیغاتی استان خود را به طور مساوی و عادلانه در اختیار داوطلبان قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه رسانه ملی هم امسال برای نخستین‌بار ظرفیت‌های خود را به‌صورت برابر در اختیار نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهد، گفت: ایجاد فرکانس‌های محلی برای تمامی حوزه‌های انتخابیه یک امکان مترقی و اثربخش برای مخاطبان به‌حساب می‌آید که تاکنون فقط در انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن بود.

شایان‌ذکر است، اعضای هیأت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شامل استانداری، دادستان مرکز استان، صداوسیما، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فناوری اطلاعات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و دو نفر از اعضای شورای استان هستند.

وظایف این هیأت، اجرای دستورالعمل هیأت اجرایی مرکزی در مورد تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی، برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم برای برخورداری نامزد‌ها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی دستگاه‌های دولتی و عمومی، مراقبت بر جرائم تبلیغاتی و جلوگیری از هرگونه استفاده غیرقانونی از امکانات و اموال عمومی و دولتی و فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی از سوی مسئولان و کارکنان و اعلام به مراجع صالح قضایی می‌باشد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار