مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از واردات ۱۶ کشتی حامل کالای اساسی گندم به کشور از طریق بندر امام خمینی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 26 November 2023

تابناک خوزستان: امید جهان نژادیان با اشاره به تداوم روند واردات گندم از طریق بندر امام خمینی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ کشتی حامل گندم از طریق این بندر وارد کشور شده است.

وی افزود: در این زمینه با توجه به تعداد کشتی‌های تخلیه‌شده در بندر امام از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم وارد کشور شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: این محموله‌ها به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خریداری و از طریق بندر امام وارد کشور شده‌اند و پس از تخلیه و بارگیری به مقاصد موردنظر حمل شده‌اند.

جهان نژادیان عنوان کرد: واردات غلات موردنیاز کشور با هدف تامین پایدار این کالای اساسی و بالا بردن ضریب امنیت غذایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند واردات گندم به عنوان کالای اساسی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این محصول به استان‌هایی که به گندم کیفی نیازمند هستند، حمل می‌شود زیرا گندم مورد نیاز استان خوزستان از گندم محلی که گندمی با کیفیت است تامین می‌شود و این گندم وارداتی پس از تخلیه به مقاصد دیگر استان‌های کشور بارگیری می‌شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار