کد خبر: ۱۱۳۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 25 November 2023

اختصاصی هما خوزستان

میثم حلالی

سنت‌های شیرین و حسنه همیشه باید ترویج داده شوند تا سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان منتقل شوند انتخاب انجام کارهای نیک و صالح بسیار ارزشمند است فعالیتی منجر به گره گشایی از کار مسلمانان گردد کار نیک هرچه پنهان بماند بهتر است گویی در گرانبها که از چشم همگان در خفا باشد انجام کمک و یاری رساندن به نیازمندان در هر برهه از تاریخ به شکل و شمایل خاصی انجام می‌گرفت.

کمک به نیازمندان، ساخت مدرسه، بازسازی منازل محرومان ، تهیه دارو برای بیماران، حمایت از مستمندان، آزادی زندانیان همه و همه از جمله کارهای خدا پسندانه ای است که با کمک خیران رواج پیدا کرده است. در این میان تهیه جهیزیه برای زوج های جوان که قصد تشکیل خانواده دارند نیز مورد توجه قرار گرفته است. آنان که شروع زندگی مشترک خود را به تاخیر می اندازد چرا که در تهیه اسباب و اثاثیه زندگی مانده اند با مهر خیران راهی خانه بخت می شوند.

در گذشته وقف به عنوان سنت حسنه مرسوم بود اینک در کنار آن تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیز مورد توجه خیران قرار گرفته است. در خرید وسایل خانه برای زوج های جوان خیران به نکته ظریفی توجه داشته اند و آن هم خرید کالای ایرانی است، وسایلی که ساخته کارگران زحمت کش کشور و تولید وطنی است.

این امر علاوه بر اینکه زوجی را صاحب وسایل زندگی می کند گامی محکم در جهت حرکت چرخه تولید در کشور است، کالاهای که نوید بخش رونق خرید و فروش ، و تولید بیشتر، تداوم فعالیت کارخانه های تولیدی و کارگران زحمت کش است.

در شرایط اقتصادی کشور بسیاری از خانواده‌ها از عهده تهیه وسایل ساده برای فرزندانشان بر نمی‌آیند در این وضعیت زوج‌های جوان تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند زمانی که علت را از آنها جویا می‌شویم می گویند تهیه وسایل زندگی و مخارج آن زیاد است و از توان پرداخت ما خارج است، اینجاست که کمک خیران در تهیه جهیزیه می تواند به راه‌اندازی یک کانون گرم خانواده کمک شایانی کند.

خانواده‌های زیادی هستند که دوست دارند فرزندانشان را سر و سامان بدهند اما مشکل تهیه جهیزیه مانع از این کار می شود با ورود خییران و نیکوکاران به این عرصه می‌شود بسیاری از مشکلات خانواده‌ها و جوانان را برطرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار