نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه مسئولیت در نظام اسلامی یک امانت است، گفت: خدمت صادقانه، اخلاق اسلامی و توجه به محرومان محور مسئولیت در نظام اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ 25 November 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام اله نور کریمی تبار روز شنبه در جلسه اخلاق مدیران در نظام اسلامی، با بیان اینکه ساختار فکری مدیر در نظام اسلامی بر مبنای مبدا و معاد است، اظهار کرد: نیاز است که همواره یک مدیر در جامعه اسلامی خود را مورد ارزیابی و تذکر قرار دهد و اخلاق و رفتار اسلامی را ملکه ذهن خود گرداند.

وی با بیان اینکه مسئولیت در نظام اسلامی یک امانت است و باید در حفظ این امانت کوشا بود، تصریح کرد: هر کسی که مسولیت او بیشتر باشد خطر لغزش او نیز بیشتر خواهد بود و حضور مدیران نظام اسلامی در جلسات اخلاق اهمیت به سزایی دارد و نقش مهمی در افزایش بازدهی و کارایی داشته و ارائه خدمات او به مردم بیشتر خواهد بود.

خدمت صادقانه محور مسئولیت در نظام اسلامی است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در پذیرش مسئولیت باید محور خدمت صادقانه، اخلاق اسلامی و توجه به محرومین باشد، تصریح کرد: مسئولیت مدیران، فرصت و نعمتی برای خدمت بیشتر به مردم است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه لغزش و خطا همواره آدمی را تهدید می کند، ابراز کرد: انسان مسلمان همواره بایستی در اصلاح خویش کوشا باشد و این امر برای مدیران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که رحمت خدا برای نیکوکاران نزدیک است، افزود: اعمال انسان ها است که بهشت را برای او می سازد و یا اینکه او را در جهنم قرار خواهد داد، انسان بر اساس فطرتی که دارد حب بقا و حیات دارد اما واقعیت این است که مرگ آغاز حیات انسان است.

خدمت صادقانه محور مسئولیت در نظام اسلامی است

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه انسان بجای سرای ماندگار آخرت به چند روزه دنیا دلبسته شده است، ابراز کرد: اگر انسان به حیات بعد از مرگ ایمان بیاورد، این دنیا را فانی دانسته و هر آنچه در توان دارد برای آخرت خود تلاش خواهد کرد چرا که همه ما رفتنی هستیم، پول و مقام جا ماندنی است و جز عمل صالح چیزی برای انسان باقی نمی ماند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های شیطان فریب انسان است، افزود: شیوه‌های فریب مختلف است و به طرق مختلف انسان را مجبور می‌کند از رحمت الهی سو استفاده کند، اگر انسان خودش را دوست دارد نباید به خود بدی کند و یکی از ابزارهایی که انسان می تواند به خود کمک کند این است که زیاد به یاد مرگ باشد تا از راه مستقیم خارج نشود.

وی با اشاره به اینکه در روایت آمده ایت که زیاد نابود کننده لذات را یاد کنید که همان مرگ است، ابراز کرد: زیرک ترین مردم کسی است که زیاد به یاد مرگ باشد، اگر انسان به یاد مرگ بود سبک زندگی او متفاوت خواهد بود، چیزی که گذرا است انسان به آن دل خوش نمی کند و انسان باید بداند که دنیا محل گذر است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بالاترین زهد در دنیا یاد مرگ است، گفت: ما برای زندگی کوتاهی که در دنیا داریم خیلی سرمایه‌گذاری می کنیم اما برای سرای اخروی این‌گونه نیست، کل زندگی ما همین است که ما رفتنی هستیم و برای آن آماده می شوم چرا که بالاترین تفکر و عبادت یاد مرگ است.

نشست اخلاق مدیران در نظام اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و مدیران استانی در حسینیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد./م

بیشتر بخوانید::

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار