مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی
تابناک هرمزگان- مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت: امروزه جهان اسلام باید نقش و جایگاه خود را در مسئله فلسطین بشناسد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 23 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// ماموستا کریمی در همایش تخصصی ارمغان شافعی و نشست بررسی تخصصی نقش شخصیت و اندیشه امام شافعی در اعتدال و تقریب جامعه اسلامی که در قشم برگزار شد، با ذکر این نکته که امام شافعی اهل غزه است، اظهار کرد: اگر امروز امام شافعی زنده بود چه فتوایی را در برابر غزه صادر می‌کرد. امروزه جهان اسلام باید نقش و جایگاه خود را در مسئله فلسطین بشناسد.

وی، عنوان کرد: آمریکا و مسیحیانی که معتقدند که یهود قاتل پیامبرش است از اسرائیل و صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند و مانند برادر هستند اما هنوز جهان اسلام نتوانسته به جایگاه برادری و همدلی ایده‌آل خود برسند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی، با اشاره به تربیت ۴۰۰۰ شاگرد اهل سنت امام صادق، بیان کرد: امام جعفر صادق و امام شافعی به هیچ عنوان به دنبال تفرقه نبودند و همواره اعتدال و وحدت را در دستور کار قرار داشتند.

ماموستا کریمی، خاطرنشان کرد: امام شافعی در بغداد مالکی بود و نظرات جدیدی در مصر ارائه کردند. ایشان معتقد بودند مذهب عین دین نیست و مذهب را برداشت و استنباط علمای آن مذهب از دین می‌دانستند به همین جهت اعتقادات ایشان را همواره وحدت آفرین می‌دانند. از طرفی امام جعفر صادق اعتقاد دارند مذاهب، فرقه نیستند بلکه اندیشه‌های متفاوت است‌.

وی، امام شافعی راعالمی اهل مناظره و گفتگو دانست و مطرح کرد: امام شافعی عالمی اهل نقد بودند به نحوی که حتی اندیشه‌های خود را نیز نقد می‌کردند و همواره از نقد استقبال می‌کردند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار