رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت:طرح جمع‌آوری متکدیان به عنوان یکی از مطالبات مردم اراک با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 24 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا شعبانی اظهار داشت: در این طرح‌ها ۳۵ متکدی شامل ۶ زن و ۱۰ کودک و ۹ مرد که ۹ نفر از آنها معتاد بودند، از سطح شهر و آرامستان اراک شناسایی و توسط اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی ساماندهی شدند.

او ادامه داد: کودکان ایرانی بعد از هماهنگی لازم با بهزیستی به خانواده‌ها تحویل و کودکان تبعه افغانی نیز به نماینده اداره اتباع تحویل شدند و معتادین متجاهر نیز تحویل نیروی انتظامی و کمپ ترک اعتیاد شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: اکثر متکدیان اراک غیر بومی هستند و بعضی از آن‌ها از شهر‌های مجاور برای تکدی گری به اراک مهاجرت کرده و ساکن این شهر شده‎اند.

شعبانی خاطرنشان کرد: متأسفانه درآمد بالای متکدیان در شهر اراک باعث شده این گروه به راحتی دست از تکدی گری برندارند و حتی بعد از معرفی به مراجع قضایی نیز بدون ترس به این کار باز می‌گردند.

او تأکید کرد: کسی که با روش اسپند دود کردن یا نظافت شیشه خودرو به تکدی گری می‌پردازد طی دو ساعت میانگین یک میلیون درآمد کسب می‌کند و اگر تمام روز به تکدی گری ادامه دهد حداقل ۳ میلیون تومان درآمد دارد و با این درآمد حاضر به اشتغال در جای دیگر نیستند.

شعبانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶۰ متکدی در اراک شناسایی، غربالگری و ساماندهی شده‌اند افزود: از مردم خواهشمندیم برای ممانعت از شیوع پدیده تکدی گری از کمک به این افراد اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار