رییس پلیس فتا استان البرز در خصوص لینک های آلوده مواردی را جهت پیشگیری از بروز آسیب و تهدیدات بیان داشت.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 21 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» رییس پلیس فتا استان البرز با اشاره به اینکه موضوع لينک های آلوده يکی از موضوعات مطرح و رويه های مورد استفاده مجرمين سايبري شده است؛ بیان داشت : در حال حاضر عليرغم تذکرات و هشدارهاي پليس و رسانه ها، متاسفانه برخي افراد توجهي نداشته و با عدم آگاهي  وارد لينک هاي آلوده مي شوند که بعضا منجر به هک اکانت هاي شبکه هاي اجتماعي، نصب بدافزار در گوشي همراه کاربران مي گردد.

سرهنگ جلیلیان بيان داشت: کلاهبرداران سايبري بعد از فعال شدن بدافزار برروي تلفن همراه يا دسترسي غير مجاز بر روي اکانت شبکه هاي اجتماعي قربانيان اقدام به ارسال پيام با لينک آلوده به مخاطبين يا ساير خطوط مي نمايند که اين امر موجب گسترش بازه جرم و قرباني شدن افراد بيشتري مي گردد.

وي اظهار داشت: کاربران فضاي مجازي حتما به هشداري لازم در اين زمينه  توجه نموده و از ورود به لينک هاي آلوده مندرج در پيام هاي واصله از سرشماره ها و اکانت هاي ناشناس خودداري نمايند.

 سرهنگ جليليان افزود: هموطنان بايد به اين موضوع توجه کنند که کليه ارگان ها و سازمان ها دولتي پيام هاي اطلاع رساني را از سرشماره هاي خاص و معمولا با نام ارگان و موسسه مربوطه ارسال مي نمايند و هيچگاه در پيام هاي ارسالي آدرس اينترنتي درج نمي شود.

 وي به مردم توصيه کرد: در صورت نياز به نصب نرم افزار، حتما به فروشگاه هاي مجاز نرم افزاري مراجعه نمايند و از طريق لينک هاي دريافتي و ... نرم افزار دانلود ننمانيد.

این مقام مسئول گفت:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمي يا مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره تلفن 096380 با پليس فتا در ميان بگذارند و در صورتي که مشکلاتي براي شهروندان ايجاد شده، مي توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضايي شکايات خود را طرح و با در اختيار داشتن شکواييه و دستور قضايي به پليس فتا شهر و محل سکونت خود مراجعه تا اقدامات و پيگيري هاي لازم صورت پذيرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار