ماده قانونی ای که گویا از نظر مدیر سایت پتروپالایش ان جی ال دهلران فاقد ارزش است که در حضور نماینده عالی دولت و رسانه ها اعلام می کند می توانم که نیروی غیر بومی را جذب می کنم!
کد خبر: ۱۱۳۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 20 November 2023

تابناک ایلام : مجتبی کاور: شب گذشته در حالی جلسه ستاد مدیریت بحران به خاطر هشدار قرمز در سالن جلسات فرمانداری دهلران تشکیل شد ، به غیر از اعضای ستاد مدیریت بحران برخی از مدیران شرکت های فعال نفتی و غیر نفتی نیز حضور داشتند.

حضوری در راستای کمک به ستاد مدیریت بحران در شرایط اضطرار و استفاده از توان لجستیک آنان برای کمک در شرایط احتمالی بحران که البته جای تشکر دارد.

از اینرو در حاشیه جلسه فرصتی پیش آمد تا در حضور فرماندار دهلران و نماینده تشکل مطالبه گران ،نحوه جذب نیرو بومی و غیر بومی را از مدیر سایت پتروپالایش ان جی ال دهلران جویا شوم

وی در پاسخ به سوال من خبرنگار که چرا بیشتر از ظرفیت نیرو های غیر بومی استفاده می کنید ؟

در کمال تعجب و ناباوری عنوان کرد می توانم نیروی غیر بومی را جذب می کنم

در پاسخ عنوان کردم ؛ من خبرنگار هستم که بیان داشتند هیچ حرفی با شما ندارم و خداحافظ ...

براساس ماده (47) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کلیه دستگاه های اجرایی از جمله وزارت نفت، نهادهای عمومی و... مکلفند در طول اجرای قانون برنامه در طرح های (پروژه های) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکت ها و پیمانکاران، اولویت با به کارگیری نیروهای بومی استانی (در شرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با الویت محل سکونت نزدیک) در دستور کار خود قرار دهند.

ماده قانونی ای که گویا از نظر مدیر سایت پتروپالایش ان جی ال دهلران فاقد ارزش است که در حضور نماینده عالی دولت و رسانه ها اعلام می کند می توانم که نیروی غیر بومی را جذب می کنم!

حال این سئوال مطرح است که این منیت و توان را چه کسی یا کسانی به مدیر سایت پتروپالایش ان جی ال دهلران داده است که این چنین جولان می دهد!؟

آقایان مسئول و دستگاه های نظارتی! چرا باید یک نفرکه تنها، وظیفه مدیریت اداره امور برای تکمیل یک پروژه کلان ملی را دارد این چنین ماده (47) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه را که ساعت ها و ماه ها قانون گذاران و نهاد های ناظر برای آن وقت گذاشته اند و از بیت المال برای آن هزینه شده است را به سخره بگیرد و در مقابل نماینده عالی دولت و رسانه ها این چنین سخن براند!

حضرات مسئول! براساس نامه استانداری ایلام، اعضای شورای تأمین و اعضای کمسیون کارگری استان هر گونه جذب در شرکت های فعال شهرستان دهلران باید از طریق دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی با نظارت اعضای موثر کمیسیون کارگری انجام شودکه برابر قانون، کمسیون کارگری متشکل از دادگستری، اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، فرمانداری، تعاون کار و رفاه اجتماعی و...است.

اینکه مدیر سایت پتروپالایش ان جی ال دهلران در مقابل رئیس شورای تامین شهرستان و رسانه ها این چنین عنوان می کند؛ می توانم که نیروی غیر بومی جذب می کنم. چرا مسئولان مرتبط، جوانان جویای کار دهلران را سرگردان در بوروکراسی اداری می کنند و در طول ماه، ساعت ها وقت برخی دستگاه های عضوکمسیون کارگری را می گیرند و مدیری همچون مدیر سایت پتروپالایش ان جی ال دهلران با منیت تمام عنوان می کند که می توانم نیروی غیر بومی جذب می کنم ! اگر این چنین است دگر نیاز به جلسه و تشکیل پرونده در کار یابی نیست.

آقایان مسئول ودستگاه های نظارتی! وجب به وجب خاک زر خیز دهلران آغشته به خون شهدا است. شهدای که جان شان را در طبق اخلاص گذاشتند تا از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند؛ تامردمان آن در رفاه باشند ولی امروز جوانان جویای کار دهلران علی رغم وجود شرکت های متعدد نه تنها دررفاه نیستند بلکه با وجود چنین مدیرانی که با صراحت عنوان می کنند نیروی غیر بومی جذب می کنیم شاهد جفا در حق آنها هستیم. باشد برای رضای خدا و پاسداشت قطره قطره خون پاک شهدا اجازه جولان و منیت را به چنین افرادی ندهید. چرا که پیش از این نیز این شخص سابقه تهدید خبرنگار تابناک را به خاطر آنچه که افشاگری در خصوص مناقصه خودرویی بود را در کارنامه خود دارد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار