مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان در جنوب غرب خراسان رضوی گفت: آتش سوزی در محوطه گمرک شهرک صنعتی این شهرستان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 20 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، علی اکبر شکیبا افزود: ساعات اولیه شب گذشته ضایعات کارتن واقع در محوطه گمرک شهرک صنعتی خیام به دلیل نامعلومی آتش می گیرد که ایستگاه آتش نشانی واقع در شهرک به سرعت وارد عمل شده و با همکاری ایستگاه های آتش نشانی شهرهای خرو و نیشابور از چهار جهت آتش کنترل می شود.

 

وی بیان کرد: کنترل سریع آتش در نتیجه تجهیزات مناسبی بود که توسط شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در اختیار شهرک صنعتی خیام قرار گرفته بود، لذا با بهره گیری از این تجهیزات بویژه خودرو و شیرآلات جدید ایستگاه آتش نشانی، از سرایت آتش به بخشهای دیگر گمرک جلوگیری شد.

 

مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان، گفت: ضایعات کارتن قرار بود به عنوان مواد اولیه در اختیار کارخانه تولید کاغذ "پارسیان" واقع در شهرک صنعتی بینالود قرار گیرد که گرفتار آتش شد.

شکیبا، اضافه کرد: مهار آتش بعد از چند ساعت از شروع آن توسط آتش نشانان انجام گرفت اما اطفا و لکه گیری آتش تا هفت صبح امروز به طول انجامید.

به گفته وی، شهرک صنعتی خیام ۲۴۶ هکتار وسعت دارد که ۳۰۰ واحد صنعتی با فعالیت در زمینه صنایع غذایی، صنایع فلزی، شیمیایی در ۱۶۸ هکتار از آن مستقر هستند و برای هفت هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

قدمگاه مرکز شهرستان زبرخان در ۱۱۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار