مدیر خانه فناور محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: خانه‌های فناور، علاوه‌ بر تحکیم پیوند دانشگاه‌ها و مراجع علمی و تخصصی با محیط زیست، بستری برای ارائه ایده‌ها و مشارکت علاقه‌مندان است.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲ 19 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، عباس جعفری گفت: راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست به منظور ارتقای پژوهش‌های علمی و دانش‌بنیان و توانمندی‌های فردی، سازمانی و مدیریتی، بهره‌مندی از فناوری‌های نوآورانه محیط زیستی و تجارب سازماندهی بومی در زمینه حفظ تعادل زیست‌بوم‌هاست تا با ایجاد فضایی تخصصی، امکان تحلیل و بررسی چالش‌های محیط زیست با نظر متخصصان امر فراهم شود.

مدیر خانه فناور محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: خانه‌های فناور، علاوه بر تحکیم پیوند دانشگاه‌ها و مراجع علمی و تخصصی با محیط زیست، بستری برای ارائه ایده‌ها و مشارکت علاقمندان به محیط زیست، توسعه کسب و کار‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی و استقرار پایدار مشاغل سبز و شناسایی فرصت‌ها و راهکار‌های طبیعت‌محور برای بهبود معیشت جوامع محلی است.

وی خانه‌های فناور محیط زیست را محلی برای تحلیل و بررسی چالش‌ها و نیاز‌های محیط زیست کشور، شناسایی راهکار‌های فناورانه برای حفاظت از محیط زیست و هم‌رسانی و حمایت از ایده‌ها و یافته‌های مبتنی بر پژوهش و فناوری دانست.

جعفری با اشاره به هدف راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست، اضافه کرد: برای تحلیل و رفع چالش‌ها و نیاز‌های محیط زیست کشور از طریق بهبود فرآیند پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و دانش‌بنیان، شناسایی راهکار‌های فناورانه و تجارب سازنده بومی در زمینه حفظ تعادل زیست‌بوم‌ها و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست چهارمحال و بختیاری، این مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

وی یادآور شد: معرفی فناوری‌ها و راهکار‌های دانش‌بنیان در ارتقای بهره‌وری منابع و پیشگیری از آلودگی محیط زیست به واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی استان، پایش فعالیت استارتاپ‌های داخلی، حمایت و برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات استارتاپ‌های موجود و جدید، ارائه راهکار‌های مختلف در سطح جهانی، ارائه برنامه‌های ترویجی، آموزشی و پژوهشی در زمینه مهارت‌های مرتبط با مشاغل سبز از جمله مصوبات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار