پلیس فتا شهرستان دشتستان مانع از به فرجام رسیدن کلاه برداری رسید ساز جعلی شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 19 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ روان به، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با اقدامات شبانه روزی و تخصصی افسران سایبری در پلیس فتا این شهرستان، مجرمی که با استفاده از نرم افزار‌های رسیدساز جعلی مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال، کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

وی افزود: مجرم دستگیر شده که اهل یکی از شهرستان‌های شمالی استان است، به عنوان خریدار آگهی گوشی تلفن با مبالغ بالا و جلب اعتماد فروشنده در دیدار حضوری، مبلغ مورد توافق معامله را به بهانه همراه نداشتن کارت حساب بانکی با ارئه تصویر رسید جعلی انتقال اینترنتی پول بصورت پایا، به ظاهر پرداخت و فروشنده نیز بعد از ۲۴ ساعت از انجام معامله و عدم وصول پیامک واریز وجه با مراجعه به بانک متوجه کلاهبرداری این شخص می‌شود.

روان به، بیان داشت: از این مجرم در هنگام دستگیری، چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند، تعدادی کارت حساب و سیم کارت و پلاک جعلی کشف شد که جهت بررسی به آزمایشگاه ادله دیجیتال پلیس فتا سپرده شد که به علت شگرد خاص مجرمانه نامبرده تحقیقات سایر مالباختگان و میزان دقیق وجوه کلاهبرداری شده با هماهنگی مرجع قضایی ادامه دارد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان گفت: کاربران فضای مجازی و عموم مردم تا قبل از دریافت پیامک انتقال و واریز وجه به حساب خود، از تحویل کالا به خریدار خودداری کنند.

وی افزود: وجود مشخصات شماره کارت و نام صاحب حساب در رسید ارائه شده توسط مشتری، صحت انجام تراکنش بانکی را ضمانت نکرده و حتما موجودی حساب بانکی خود در پیامک دریافت شده را بررسی و مطابقت نمایید و سرشماره پیامک انتقال را با سرشماره پیامک‌های قبلی بانکی خود مقایسه کرده و ارسال پیامک از یک سرشماره جدید را به عنوان سند قبول نکنید.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار