شهردار یزد از امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرهای یزد و بندر انزلی در راستای گسترش تبادلات اقتصادی، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد و فرصت های صادراتی، افزایش مراودات فرهنگی، آموزشی و گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 19 November 2023

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ابوالقاسم محی الدینی با اشاره به نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: یکی ازموضوعات محوری این جلسه، موضوع دیپلماسی شهری بود که با تشکیل کارگروهی در مورد راهکارهای تقویت مبادلات اقتصادی بین شهرهای دنیا بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان این که شهر یزد در حال حاضر با هشت شهر دنیا در اروپا، آسیای میانه و آسیای شرقی تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کرده است، گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه کشور و محدودیت هایی که در شرایط حال حاضر فضای بین الملل وجود دارد، متاسفانه در بخش خواهرخواندگی ها، همه شهرهای کشور دارای مشکلاتی هستند، لذا مقرر شد همانطور که خواهرخواندگی های بین المللی در حال دنبال شدن است، توافقات و خواهرخواندگی هایی بین شهرهای داخل کشور نیز داشته باشیم.

شهردار شهر دارالعباده یزد با اشاره به تشکیل مثلث گردشگری بین شهرهای یزد، اصفهان و شیراز، گفت: تفاهم نامه خواهرخواندگی بین یزد و بندر انزلی با توجه به تناسبات و مراودات اقتصادی زیادی بین این دو شهر منعقد شد.

محی الدینی اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت های ویژه ای که در شهرهای کشور وجود دارد بتوانیم با تقویت این ظرفیت ها و ارتباطاتی که برقرار می شود، آنها را به فرصتی برای صادرات و مبادلات فرهنگی و آموزشی تبدیل کنیم.

وی منطقه آزاد انزلی را فرصتی برای سرمایه گذاران یزدی و همچنین گردشگردی و صنعتی بودن یزد را ظرفیت ویژه استان یزد دانست و گفت: این خواهرخواندگی در حوزه های بهداشت و درمان با توجه به قطب درمانی و نقش توریسم درمانی در یزد، صنعتی و گردشگری اهمیت بالایی دارد و فرصت هایی برای مراودات علمی و برگزاری هفته های فرهنگی جهت گسترش تبادلات فرهنگی بین دو شهر به وجود خواهد آورد.

شهردار یزد تصریح کرد: فرصت های ویژه ای هم برای صادرات و استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد بندر انزلی وجود دارد که بعد از انعقاد این تفاهمنامه مرحله به مرحله و با توافقاتی که انجام می شود اجرایی خواهد شد.

محی الدینی به راه اندازی مجدد پرواز مستقیم بین یزد و رشت با پیگیری بخش خصوصی و مسئولان دو استان خبر داد و گفت: امیدواریم با احیای مجدد این پرواز، حداقل هفته ای یک یا دو پرواز بین شهرهای یزد و رشت انجام شود که این اتفاق باعث تقویت مراودات و تسهیل در رفت و آمد بین دو شهر خواهد شد.

وی به مردم دارالعباده یزد نوید داد: در گام بعدی، بین شهرهای یزد و قم و مشهد تفاهم نامه ای در راستای تشکیل مثلث مذهبی منعقد خواهد شد.​​​​​​​

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار