کد خبر: ۱۱۳۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 19 November 2023

تابناک/گیلان استاندار گیلان گفت: تلاش داریم استان را در بخش‌های عمرانی و اقتصادی و تولیدات کشاورزی به نقطه مطلوب برسانیم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان اسدالله عباسی امروز، ۲۶ آبان ماه در شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه، با تاکید بر لزوم مدیریت جهادی و انقلابی مدنظر رهبر انقلاب جهت رفع عقب ماندگی‌ها، اظهار کرد: این روزها با غم و اندوه ناشی از اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی با سرکردگی آمریکا مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رژیم کودک کش صهیونیستی آب و برق و دارو را به روی مردم مظلوم غزه قطع کرده است، گفت: نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی دست و پا زدن در مسیر افول و زوال و نابودی است.

استاندار گیلان با اشاره به حضور مدیران کل دستگاه در شهرستان آستانه اشرفیه با وجود روز تعطیل جهت رفع مشکلات مردم انقلابی، با فرهنگ و مذهبی این شهرستان، اضافه کرد: وجود حرم مطهر سید جلال الدین اشرف(ع) یک فضای مذهبی و معنوی در این منطقه ایجاد کرده است.

عباسی با مشکلات حوزه آرد و نان اشاره و اظهار: دولت سیزدهم خدمات زیادی در حوزه یارانه آرد انجام داده و لذا مردم نباید ناراضی باشند؛ در واقع باید روایت اول را در خدمت‌رسانی دولت داشته باشیم تا بدخواهان واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر جلوه ندهند و در مردم نارضایتی ایجاد کنند.

وی استقبال مردم استان چهارمحال و بختیاری از رئیس جمهور را نشان دهنده علاقمندی مردم به خدمتگزاران خود دانست و عنوان کرد: همه دولتمردان باید پای کار باشند و به مطالبات مردم پاسخ دهند تا رضایت را در آنان ببینیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه مسئولان تکلیف دارند با انجام وظایف خود مشکلات را حل کنند، ادامه داد: باید نتیجه عملکرد ما به دست مردم برسد و اگر نرسد، فایده ندارد. در حوزه آرد و نان نیز باید میزان تولید و توزیع را به مردم بگوییم تا آرامش ایجاد شود.

عباسی، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان آستانه اشرفیه در گردشگری طبیعی و مذهبی، تصریح کرد: کتابخانه حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف (ع) راه‌اندازی خواهد شد تا کتب قدیمی و نفیس در این کتابخانه در دسترس عموم قرار بگیرد.

وی از توافق با سفیر ایران در عراق و سفیر عراق در ایران جهت اعلام برادرخواندگی حرم سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه و حرم امامزاده ابراهیم(ع) کوفه خبر داد و بیان کرد: به دنبال تقویت گردشگری مذهبی شهرستان و استان هستیم و زائران عراقی امام رضا(ع) می توانند به گیلان هم بیایند.

استاندار گیلان از مسئولان حوزه راهداری خواست ایمن سازی کنارگذرها را جدی بگیرند و مطرح کرد: از کنارگذر آستانه اشرفیه و کنارگذر لاهیجان راضی نیستم، زیرا دولت میلیاردها تومان هزینه کرده تا ترافیک حل شود و لذا نباید با سرعت‌گیر و تغییر کاربری‌ها شاهد ایجاد مشکل در حاشیه شهر باشیم.

وی با بیان اینکه کاربری‌های مسکونی، تجاری و کشاورزی باید مشخص شود تا بافت روستایی از بین نرود، اضافه کرد: صنایع دستی و صید و صیادی و اسکله و پارک بوجاق و... از دیگر ظرفیت‌های آستانه اشرفیه است. ۲۶۰ هکتار از ۳۵۰ هکتار تالاب بوجاق را احیا کردیم و به دنبال بازسازی فضاهای گردشگری ساحل کیاشهر هستیم.

عباسی خواستار استقبال از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی شد و بیان کرد: شهرداران آستانه اشرفیه و کیاشهر اقدامات خوبی در بخش پسماند انجام دادند و می‌توانیم این دو شهر را سبز اعلام کنیم.

وی همچنین از تعیین تکلیف اراضی بستر رودخانه سفیدرود به نفع مردم خبر داد و یادآور شد: این بحث ملی بوده و توسط وزارت نیرو دنبال می شود، اما محدودیت‌ها را به نفع مردم رفع خواهیم کرد.

استاندار گیلان همچنین در حاشیه این نشست، در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به گله‌مندی مردم این شهرستان در بخش آرد و نان از تشکیل شورای آرد و نان در هفته جاری خبر داد و گفت: فرماندار آستانه اشرفیه فرصت یک هفته‌ای دارد تا مسئله نان و ساعات پخت نانوایی‌ها و توزیع آرد را رفع و گزارش نهایی را اعلام کند.

وی محور آستانه اشرفیه به کیاشهر و اسکله کیاشهر و بستر رودخانه سفیدرود و تالاب بوجاق و فرسودگی شبکه برق و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و... را از جمله مسائل مطرح شده دانست و بیان کرد: تلاش داریم استان را در بخش‌های عمرانی و اقتصادی و تولیدات کشاورزی به نقطه مطلوب برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار