فرماندار آستانه اشرفیه
فرماندار آستانه اشرفیه، به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: طی چند ماه آینده شهرستان آستانه اشرفیه را شهرستان سبز در حوزه پسماند معرفی می کنیم
کد خبر: ۱۱۳۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ 18 November 2023

آستانه اشرفیه شهرستان سبز معرفی می شود/ مشکل اشتغال نداریمآستانه اشرفیه شهرستان سبز معرفی می شود/ مشکل اشتغال نداریمآستانه اشرفیه شهرستان سبز معرفی می شود/ مشکل اشتغال نداریمآستانه اشرفیه شهرستان سبز معرفی می شود/ مشکل اشتغال نداریم

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان خسرو آرنگ امروز، ۲۶ آبان ماه در شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با اشاره به ساختار اجتماعی و مذهبی این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان آستانه اشرفیه دو بخش، دو شهر و ۱۰۸ روستا دارد.

وی با بیان اینکه شهر آستانه اشرفیه ساختار مذهبی و شهر کیاشهر کارکرد اجتماعی با محوریت گردشگری دارد، تصریح کرد: برای توسعه شهرستان به دنبال مدیریت تلفیقی این دو کارکرد هستیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به اجرای موفق طرح های سالم های در تابستان گذشته، گفت: خوشبختانه با هماهنگی خوب هلال احمر و نیروی انتظامی و سپاه و بسیج و هیئت نجات غریق و شهرداری ها، غریق نداشتیم.

آرنگ، بندر کیاشهر را به دلیل گردشگرپذیری یک فرصت سرمایه گذاری دانست و متذکر شد: با همکاری دستگاه های متولی از جمله حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی و...، می توانیم ظرفیت های گردشگری را ارتقا ببخشیم.

وی کشاورزی، صنعت و خدمات را سه بخش اثرگذار در حوزه اقتصادی دانست و ادامه داد: شهرستان آستانه اشرفیه در بخش کشاورزی ظرفیت های بالایی دارد و خوشبختانه مشکل اشتغال نداریم.

فرماندار آستانه اشرفیه مهمترین موضوع سال جاری را انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و عنوان کرد: در راستای منویات رهبر انقلاب به دنبال تحقق چهار شاخصه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت هستیم؛ در حوزه انتخابیه شهرستان بیش از ۶۰ نفر ثبت نام کردند و ۳۴ نفر نهایی شدند که از این تعداد، شاهد تایید صلاحیت ۲۲ نفر، عدم احراز ۱۱ نفر و عدم تایید یک نفر بودیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد کمترین عدم تایید صلاحیت ها بودیم، گفت: صلاحیت ها توسط هیئت های اجرایی تایید می شود.

آرنگ، به مشکلات حوزه آرد و نان در شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در ماه آبان ۸۲۲۵ کیسه آرد در مرحله اول، ۸۹۱۶ کیسه در مرحله دوم و ۹۲۸۵ کیسه در مرحله سوم توزیع شد و سرانه شهرستان را به ۹.۴ کیلو رساند لذا با محوریت سامانه نانینو، بر توزیع آردهای فوق العاده تاکید داریم.

وی با اشاره به فعالیت دو شهرک صنعتی و یک مجتمع کارگاهی در شهرستان، خاطرنشان کرد: صنایع راکد، عدم تعیین تکلیف اراضی در اختیار برخی از سرمایه گذاران و سیستم دفع فاضلاب صنعتی از جمله مشکلات ماست.

فرماندار آستانه اشرفیه همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: طی چند ماه آینده شهرستان آستانه اشرفیه را شهرستان سبز در حوزه پسماند معرفی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد طیبی، امام جمعه آستانه اشرفیه نیز، با اشاره به مشکلات حوزه آرد و نان و تعطیلی برخی نانوایی ها به واسطه عدم تخصیص مناسب آرد، اظهار کرد: نظارت های لازم در این بخش صورت بگیرد.

وی همچنین به عدم فعال بودن کمیسیون تغییر کاربری و انباشت پرونده ها اشاره کرد و متذکر شد: در راستای شعارهای دولت سیزدهم هم در حوزه مسکن و هم در بخش جوانی جمعیت، باید تعیین تکلیف اراضی صورت بگیرد.

امام جمعه آستانه اشرفیه خواستار رسیدگی به وضعیت تعیین حریم رودخانه سفیدرود و نگرانی خانوارهای ساکن در این بستر شد و اضافه کرد: نیازمند همت استانی هستیم تا اعتماد مردم به نظام و دولت محقق شود.

وی حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف(ع) را هویت آستانه اشرفیه دانست و بیان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم برای طرح توسعه حرم، بخشی از معضلات بازاریان حل می شود؛ اجرای بلوار شهر توسط شهرداری نیز می تواند به توسعه شهرستان کمک کند.

مرتضی عاطفی، شهردار بندرکیاشهر نیز، با تاکید بر لزوم استفاده مطلوب از ساحل بی نظیر کیاشهر، عنوان کرد: بندرکیاشهر با ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی پهناورترین ساحل شمال کشور را دارد، اما متاسفانه به دلیل قرار گرفتن در محدوده پارک ملی بوجاق، اجازه فعالیت در طرح های سالم سازی و سرمایه گذاری را نداریم.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۹۶ تهیه طرح جامع گردشگری پارک بوجاق را آغاز کرده و متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده، اضافه کرد: امیدواریم چالش منطقه با تهیه این طرح حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار