فرماندار اسفراین گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت در بحران‌ها، پیشگیری از بحران است که اگر درست اجرا شود می‌تواند به کاهش اثرات بحران منجر شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 17 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسفراین، مسلم نوری، فرماندار این شهرستان در جلسه هماهنگی برگزاری مانور بحران قطع گاز با بیان اینکه استان ما یکی از پرمخاطره‌ترین استان‌های کشور در بلایای طبیعی و بحران است، اظهار کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت در بحران‌ها، پیشگیری از بحران است که اگر درست اجرا شود می‌تواند به کاهش اثرات بحران منجر شود.

وی گفت: در همین راستا همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع مدیریت بحران، همواره باید آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی داشته باشند.

فرماندار اسفراین افزود: با توجه به تجربه سال گذشته در مدیریت بحران گاز، ضروری است که ظرفیت تاب‌آوری اُفت فشار گاز قبل از ایجاد بحران به درستی اعلام شود تا براساس آن هماهنگی بین دستگاه‌های متولی صورت گیرد و تصمیمات درست با توجه به داده آماری درست اتخاذ شود.

نوری ادامه داد: هماهنگی بین نیرو‌های عملیاتی شرکت گاز، پیش‌بینی تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز قبل از وقوع بحران و تهیه و توزیع سوخت دوم، استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال و گازبانان و همچنین ذخیره سازی سوخت دوم شهرستان و پیگیری برای تقویت شبکه فشار گاز در سطح استانی و ملی از جمله تمهیدات لازم برای مقابله با بحران قطع گاز است.

وی گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم برای مدیریت بهینه مصرف گاز و تهیه سوخت دوم و وسایل گرمایشی نیز باید در همین راستا صورت گیرد.

فرماندار اسفراین افزود: اگر مدیریت بحران مردم محور باشد کمتر دچار بحران و چالش خواهیم شد.

غلامرضا شفیق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست گفت: به منظور آمادگی مقابله با بحران قطع گاز، مانور افت فشار گاز در اثر سرما و افزایش مصرف گاز در مراحل قبل از مانور با مشخص نمودن محدوده مانور و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و سناریوی از پیش طراحی شده و بعد از اعلام شرایط اضطراری، در یکی از روستا‌های شهرستان برگزار خواهد شد.

شفیق ادامه داد: بعد از اجرای مانور، نقاط ضعف و قوت و ابعاد مختلف مانور در بین اعضاء مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و اقدامات لازم با مدیریت فرماندهی عملیات صورت خواهد گرفت.

ابوالفضل محبان، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان نیز در این جلسه به اهمیت و نقش ایمنی و پیشگیری از حوادث اشاره داشت و افزود: در حال حاضر استراتژی ما در هلال احمر این است که گرمایش مکان‌های عمومی تامین شود و در صورت وقوع بحران خانواده‌هایی که در تأمین وسایل گرمایشی مشکل دارند در مکان‌های عمومی پیش‌بینی شده ساکن شوند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار