استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات امسال با سال‌های پیش متفاوت بوده و لازم است که مجریان به ویژه فرمانداران به سلامت آن دقت کامل داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 16 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فروردین امسال و ۱۱ ماه به زمان برگزاری انتخابات به اهمیت آن اشاره کردند که نشان می‌دهد انتخابات امسال با سال‌های پیش فرق دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌های ظالمانه پشتوانه مردمی نظام را هدف قرار داده است افزود: یکی از مواردی که موفقیت دشمن را در این زمینه محک می‌زند افزون بر راهپیمایی‌ها، انتخابات است که درصد مشارکت در آن اهمیت دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار مولفه اصلی در انتخابات است که در حوزه امنیت نگرانی نداریم، اما در حوزه سلامت ستاد پشتیبانی انتخابات استان، هیات‌های نظارت و بازرسی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

موضع‌گیری له یا علیه داوطلبان پذیرفتنی نیست
وی با تاکید بر اینکه مدیران کل، فرمانداران و زیرمجموعه‌ها دقت کنند که له یا علیه کسی فعالیت نکنند گفت: مردم استان خراسان جنوبی فرهیخته هستند و چنین مدیرانی نداریم، اما یک مورد هم زیاد است.

قناعت گفت: در زمینه مشارکت نیز مردم، مسئولان و نخبگان مسئولیت دارند، زیرا انتخابات اساس موجودیت نظام است و پایه اصلی آن را مردم تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات قبلی همواره به رای و انتخاب مردم احترام گذشته شده است افزود: مشارکت مردمی به قدرتمندتر شدن نظام در عرصه‌های بین المللی کمک می‌کند و هرچه مشارکت بالاتر باشد قدرت حاکمیت و چانه زنی در عرصه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

مشارکت در انتخابات بر امنیت کشور اثرگذار است
استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین امنیت کشور یکی از مولفه‌ها برای تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات اسفند امسال است که می‌توان پیام همراهی و همدلی مردم با نظام را به جهان صادر کرد.

وی همچنین به وقایع غزه اشاره کرد و گفت: بیش از یک ماه از حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی می‌گذرد که دل انسان به درد می‌آید و شاید تاریخ در ۵۰۰ سال اخیر چنین فاجعه و نسل کشی را به خود ندیده است.

قناعت با بیان اینکه بمباران بیمارستان‌ها در هیچ جای دنیا مرسوم نیست عنوان کرد: عده اندکی که از غربی‌ها دفاع می‌کنند باید از دیدگاه‌های خود شرمگین شوند.

مظلوم مقتدر تبیین شود
وی افزود: در کنار این صحنه‌های تلخ و وقایع اخیر، اما مقام معظم رهبری نوید پیروزی را داده و بحث اقتدار را مطرح کرده‌اند لذا باید موضوع «مظلوم مقتدر» به شکل مطلوب توسط نخبگان علمی، حوزوی و رسانه‌ای برای مردم تشریح شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: چند دهه قبل جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و اول با نیت براندازی جمهوری اسلامی پیش آمدند، بعد بحث تغییر رفتار مطرح شد و سپس خواستند اثرگذاری ایران را در عرصه‌های بین المللی کم کنند حالا چنین قدرت‌هایی همچون آمریکا مقابل حماس قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: مردم غزه مظلوم هستند، چون در تراز نابرابر مقاومت می‌کنند و آمریکا دومین ناو هواپیمابر خود را به میدان آورده است.

قناعت افزود: غزه ۲ روی سکه دارد یک روی آن صحنه‌های تلخ و نفرت عمومی را رقم زده، اما صحنه‌های دیگر آن اقتدار جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

بیداری اسلامی گسترش یافته است
وی با بیان اینکه جنایات صهیونیست‌ها در غزه بیداری اسلامی را بیشتر نمایان کرده است گفت: مگر نه اینکه می‌خواستیم بیداری اسلامی را رقم بزنیم و اکنون که حتی کارکنان کاخ سفید به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کرده‌اند نشان از همان بیداری جهانی و فروپاشی اسرائیل است.

استاندار خراسان جنوبی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: اتفاقات و رخداد‌های بزرگی را در سطح منطقه، کشور و استان شاهد هستیم، اما در انعکاس دستاورد‌ها ضعیف بوده‌ایم.

وی گفت: انتظار است مدیران بیش از گذشته به جهاد تبیین پرداخته و فقط متوقف به اقدامات دستگاه‌های اجرایی نباشیم بلکه دستاورد‌های زیرساختی استان هم برای مردم بازگو شود.

قناعت افزود: استقبال مردم استان از رئیس جمهور در سال گذشته یک خط شکنی بود که در شرایط خاص رقم خورد و امروز هم مردم چهارمحال و بختیاری صحنه‌های بی نظیری از استقبال را رقم زدند که نشان می‌دهد مردم همچنان وفادار به انقلاب هستند و دولت سیزدهم در مدار خدمت قرار گرفته است.

دستاورد‌های دولت در خراسان جنوبی تبیین شود
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دستاورد‌های مهمی در خراسان جنوبی داشته است گفت: از ابتدای انقلاب تا تشکیل دولت سیزدهم ۱۳ سرمایه گذار خارجی به استان آمدند و در ۲ سال گذشته ۱۳ سرمایه گذار جدید جذب شدند که نشان می‌دهد بر ریل کار و خدمت قرار گرفته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی با تزریق اعتبار از محل فروش نفت پروژه راه آهن خراسان جنوبی سرعت بیشتری می‌گیرد و شاهد تحول در این حوزه نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توقع و انتظار مردم این است که گره‌ها در دولت مردمی باز شود ادامه داد: وظیفه نخبگان است در جهاد تببین به بیان این دستاورد‌ها بپردازند و قشر جوان را آگاه کنند تا شاهد ایجاد امید برای مردم باشیم.

امکانات لازم در اختیار ستاد‌های انتخابات قرار گیرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: امکانات و نیروی انسانی باید در اختیار ستاد‌های انتخابات قرار گیرد و در این خصوص تفاوتی بین دستگاه‌ها نیست.

سید محمدرضا طالبی افزود: لزوم رعایت بی طرفی مقامات دولتی درخصوص داوطلبان طبق قانون مورد تاکید است و کارکنان دولت هم نباید در ساعات اداری فعالیت‌های انتخاباتی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی در شعب ویژه استان انجام می‌شود گفت: لزوم همکاری ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی با هیات استانی بررسی تبلیغات مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مکان‌های استقرار شعب اخذ رای باید پوشش ارتباطی داشته باشند و شناسایی و احصای شعب صعب‌العبور از دیگر وظایف مدیران است.

مدیران دستیار مردمی‌سازی داشته باشند
همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف به انتخاب «دستیار مردمی‌سازی» شدند که باید در این زمینه اقدام کنند.

ناصر ناصری با اشاره به آغاز هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه اظهار داشت: این هفته بزرگداشت جانفشانی و از خودگذشتگی کسانی است که برای سربلندی نظام و کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه جهاد تبیین گفت: در همین راستا قرارگاه جهاد تبیین در خراسان جنوبی به ریاست نماینده، ولی فقیه در استان و جانشینی استاندار و دبیری سپاه استان تشکیل شده و قرار است مدیران در اسرع وقت نسبت به تشکیل قرارگاه در دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی از انتخابات و مناسبت‌های ملی اضافه کرد: شورای هماهنگی بازنشستگان در استان تشکیل شده است لذا در برخی دستگاه‌های اجرایی که کانون بازنشستگی ندارند، تاکید شد نسبت به تشکیل کانون بازنشستگی اقدام کنند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار