معاون جهاد دانشگاهی کرمانشاه:
معاون آموزش جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: به ٨٠ کودک کرمانشاهی گواهینامه بین‌المللی پایان دوره اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 16 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی امروز (پنجشنبه ٢۴ آبان ماه) در جشن پایان دوره اول شاهنامه‌خوانی و اهدای اولین مدرک بین‌المللی که با حضور بزرگان فرهنگ و ادب در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از یک سال پیش در جهاد دانشگاهی یک دپارتمان در حوزه ادب و سخنوری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: این دپارتمان بنابر اهمیت آموزش در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری خود را در راستای آموزش فرزندان توانمند و با استعداد این دیار قرار داد و امروز خروجی نخستین دوره فارغ‌التحصیلان شاهنامه را جشن می‌گیریم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: این افراد با دریافت این گواهینامه گواهینامه ورود به عرصه‌ای را گرفتند که آن حلقه اتصال شاهنامه است کتابی که بزرگترین اثر ادبیات در کمیت و کیفیت است یک اثر بین‌المللی که مدیون ابوالقاسم فردوسی است.

وی گفت: امروز مفتخر هستیم گواهینامه‌های بین‌المللی آموزش جهاد دانشگاهی را به این کودکان بدهیم و هر قدر به شاهنامه اهمیت دهیم به اصالت زبان مادری خود اهمیت داده‌ایم که بسیار اثرگذار است.

وی تأکید کرد: شاهنامه یک کتاب نیست بلکه یک کتابخانه است و روان شناسی، جامعه شناسی، اخلاق، عشق و سبک زندگی در آن وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی در قالب ۶ حوزه شاهنامه‌خوانی، شاهنامه‌پژوهی، آموزش فن بیان و سخنوری، داستان‌نویسی، آموزش شعر و خوانش خلاقانه شعر و داستان کودک است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تأکید کرد: به ٢٠٠ نفر آموزش شاهنامه‌خوانی ارائه شد و امروز ۸۰ کودک کرمانشاهی فارغ‌التحصیل شده و به آن‌ها گواهینامه بین‌المللی اهدا شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار