استاندار گلستان، جشنواره اقوام گلستان را از مهم‌ترین عوامل ایجاد نشاط اجتماعی برشمرد و بر ضرورت حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در برگزاری این رویداد تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 15 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی محمد زنگانه عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین اظهارکرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی امری بسیار مهم است و برگزاری این‌چنین رویداد‌ها علاوه بر معرفی آداب، رسوم و فرهنگ اقوام، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد نشاط در جامعه است و ازاین‌رو همه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن وظیفه‌داریم.

استاندار گلستان و رئیس شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین افزود: جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین فرصتی طلایی و مهم از همه جهات برای استان است.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان وظیفه‌دارند به نحوی از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و گردشگری استان حمایت کنند.

زنگانه تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی امری بسیار مهم است و برگزاری این‌چنین رویداد‌ها علاوه بر معرفی آداب، رسوم و فرهنگ اقوام، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد نشاط در جامعه است و ازاین‌رو همه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن وظیفه‌داریم.

استاندار گلستان بیان کرد: به بهانه برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام باید تلاش کنیم قاب خوب و جلوه‌هایی زیبا از استان را به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش میزان ماندگاری مسافران و گردشگران در استان در نوروز سال جاری، گفت: یکی از دلایل مهمی که افزایش و ماندگاری مسافر و گردشگر را در سال جدید شاهد هستیم معرفی ظرفیت‌ها و تبلیغ پتانسیل‌های استان است.

وی گفت: نقش رسانه در این رویداد فرهنگی بسیار مهم است و باید از ظرفیت همه رسانه‌ها برای انعکاس این جشنواره و تبلیغ توانمندی‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده شود.

زنگانه با اشاره به این‌که استان گلستان به‌تن‌هایی ایران کوچک است و اکثر اقوام و مذاهب در این استان به‌خوبی و با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم همه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله تنوع اقوام، گوناگونی اقلیم، صنایع‌دستی، سوغات و در این جشنواره معرفی و تبلیغ شود.

*برپایی ۲۴ سیاه چادر در جشنواره

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و دبیر شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین هم گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان‌ماه لغایت ۳ آذرماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

محمدجواد ساوری افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از سراسر کشور و همچنین حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی اقوام مختلف در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

وی گفت: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره تاکنون هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه‌چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار