نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس از آغاز طرح آبرسانی روستایی در سمنان با پیگیری‌های انجام‌شده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 15 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم  شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، طرح اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه با حضور معاون قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سمنان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: آغاز به کار این قرارداد آبرسانی برای روستاهای حوزه انتخابیه با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه انجام خواهد شد.

نماینده مردم  شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: سال گذشته در مذاکره و رایزنی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه،طرح آبرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در این روستاها در قالب طرح محرومیت‌زدایی مورد توافق گرفت و به تصویب رسید.

گلرو بیان کرد: استان سمنان در سنوات گذشته از این پروژه آبرسانی روستایی محروم بود و سهم بسیار ناچیز از بودجه کشور در حوزه محرومیت زدایی داشت.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، در سال جاری استان سمنان اولین استان کشور در اجرای این طرح با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش فارس؛ مهم‌ترین‌ مسأله استان سمنان، امروز آب است که به کمک قرارگاه‌ محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی در روستاهای مشکل‌دار در بحث آب، خدمات‌رسانی لازم انجام می‌شود.

بالغ‌بر ۳۲۰ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان سمنان قرار دارند که آبرسانی پایدار به تمام روستاهای دارای مشکل در دستور کار قرار دارد.

از محل سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، اعتبارات بسیار خوبی برای برطرف شدن موارد و مسائل مرتبط با آب آشامیدنی در روستاهای استان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان هم با اشاره به اینکه حدود ۴۰ روستا را در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌کنیم، گفته بود: طرح آبرسانی به ۲۶۰ روستای استان سمنان با اعتبار یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان در مرحله اجرا قرار دارد که امیدواریم بتوانیم طی سه سال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار