زنجان - ایرنا- مسئول گروه جهادی فداییان حضرت عباس (ع) زنجان گفت: جهاد آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان به همت این گروه جهادی آغاز شده است و تا رفع نیاز آبی مناطق هدفگذاری شده ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 15 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، سعید جعفری افزود: این گروه جهادی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، محرومیت‌زدایی، کشاورزی، اجتماعی و جهاد تبیین فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در حوزه جهاد عمرانی یکی از سرفصل‌های فعالیت این گروه جهادی تامین آب شرب در مناطق محروم و روستایی استان بوده که در این باره فعالیت‌های متعددی انجام شده است.

جعفری افزود: در همین راستا آبرسانی به ۲ روستای محروم استان انجام گرفت و اقدامات مربوط به سایر روستا‌ها نیز توسط این گروه جهادی در حال انجام است.

مسئول گروه جهادی فداییان حضرت عباس (ع) زنجان تصریح کرد: قرار است که در این طرح آبرسانی به ۲۰ روستای محروم و کم برخوردار استان انجام شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این گروه جهادی در حوزه عمرانی ساخت، تعمیر و ترمیم منازل خانوار محروم و مساجد در روستا‌های زنجان، امدادرسانی به سیل زدگان خوی، زلزله زدگان سرپل ذهاب، رنگ آمیزی و تعمیرات مدارس است.

جعفری گفت: اشتغالزایی در حوزه ایجاد کارگاه تولید سنگ‌های مصنوعی، تزئینی، دکوری، خانگی و صنعتی، معرفی به شرکت‌های صنعتی برای اشتغال سرپرستان به خصوص خانوار‌های نیازمند، ایجاد اشتغال‌های خانگی از قبیل تولید ترشیجات، قالیبافی و کلاه و شال دوزی، ایجاد کارگاه کفش دوزی، برپایی کارگاه مس و چاقوسازی و تولید انبوه ماسک بهداشتی از دیگر اقدامات این گروه جهادی است.

وی تصریح کرد: تهیه جهیزیه برای خانوار‌های نیازمند، توزیع بسته‌های ارزاق معیشتی به صورت ماهانه بین خانوار تحت پوشش، ذبح و قربانی ماهانه یک گوسفند و توزیع گوشت بین خانوار‌های نیازمند، حضور مستمر و خدمت به بیماران کرونایی در نقاهتگاه کرونایی‌ها، توزیع بسته‌های نوشت افزار از قبیل کیف، دفتر، مداد، خودکار و خط کش از دیگر اقدامات این گروه جهادی بوده است.

استان زنجان دارای هشت شهرستان، ۱۹ بخش و هزار و ۲۱۰ آبادی بوده که از این تعداد، ۹۷۸ آبادی دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه است.

طبق اعلام مدیران شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، روستا‌های دارای مشکل آب تقسیم‌بندی شده و ۸۶ روستای استان دارای تنش دائم آبی است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار