مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبه عمده فرهنگی اقشار مختلف مردم، به ویژه اساتید و نخبگان این استان، احداث کتابخانه مرکزی در شهرکرد است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 15 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، احمد فرهادی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبه عمده فرهنگی مردم و اساتید و نخبگان این استان، احداث کتابخانه مرکزی در شهرکرد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۴۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند.

وی افزود: در هر سال حدود ۲۰ هزار کتاب خریداری و ۱۰ هزار کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی در این استان امانت داده می‌شود.

فرهادی با اشاره به رفت وآمد علما، فرهیختگان و افراد کتاب‌دوست و کتاب‌خوان در کتابخانه‌ها، بیان کرد: از آغاز تأسیس کتابخانه‌های عمومی تا کنون سعی شده است که این مکان‌ها، از نظر ساختمانی و اخلاقی امن باشند تا خانواده‌ها برای استفاده از این اماکن برای فرزندانشان آسودگی خاطر داشته باشند.

وی عنوان کرد: در حال جمع‌آوری کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در استان هستیم که بعد از آفت‌زدایی و فهرست‌بندی به صورت نسخ الکترونیکی آماده شود و برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: تا کنون یک هزار جلد از کتب خطی، چاپی و سنگی از سراسر استان گردآوری شده و در بخش گنجینه امانات کتابخانه عمومی مولوی نگهداری می‌شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان، بیان کرد: در برخی از مکان‌های عمومی از جمله فرودگاه، بیمارستان، دادگاه، بانک و ... ایستگاه‌های کتاب راه اندازی شده است تا جامعه هدف این اماکن کتاب مطالعه کنند.

فرهادی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: تخفیف دیرکرد‌های امانت کتاب، عضویت رایگان در روز‌های ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ماه سال جاری، تقدیر از کتابداران استانی، برگزاری تور بازدید از کتابخانه‌های عمومی از جمله این برنامه‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار