مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: آمار امانت کتاب و کتابخوانی در زندان‌ها به شدت افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ 15 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علی گودرزی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، افزود:بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام و غرب آسیا در این استان در حال اجرا است و لازم است با همت بیشتر و نگاه دقیق‌تر به این مجموعه توجه شود.

وی اظهار کرد: بودجه‌های فعلی کفایت نمی‌کند و باید نگاه ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

وی  با اشاره به اینکه کتاب یک ابزار برای نگاهداشت میراث هویتی و فرهنگی است و امروز همه ابزارهای کارکردی رسانه‌ای برای پاسداشت و صیانت فرهنگ به میان آمده است، ادامه داد: کتاب، عصاره اصیل همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها است و رسالت و ماموریت‌ها در دنیای جدید بسیار دشوار است.

گودرزی عنوان کرد: در یک دوران گذار از فرهنگ قرار داریم، امروز بازتعریفی از فضای کتابخانه‌ها شده است و به پایگاه‌های فرهنگی و فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده است و نگاهی فرهنگی، اجتماعی، هنری و حتی اقتصادی به خود گرفته است و فقط به امانت کتاب خلاصه نمی‌شوند و بیش از ۷۰ خدمت جدید در کتابخانه‌ها عرضه می‌شود.

وی گفت: ۴۴۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی و هنری در هفته کتاب و کتابخوانی در استان اجرایی می‌شود و کتابخانه زندان شهر محلات افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: آمار امانت کتاب و کتابخوانی در زندان‌ها به شدت افزایش یافته است.

گودرزی عنوان کرد: آماری که به منظور سرانه کتابخوانی ارایه می‌شود به هیچ عنوان صحیح نیست و مردم ما مردمی کتاب نخوان نیستند.

وی اظهار کرد: آخرین آمار سرانه مطالعه مربوط به ۱۰ سال پیش است و در سه نوبت اهدا، ۱۷ هزار جلد کتاب وارد کتابخانه‌های استان مرکزی شد که با یک بارش کتاب در استان مواجه شدیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: کتابخانه سیار استان نیز نیازمند حمایت و مصوبات همراه با ضمانت اجراست.

گودرزی تصریح کرد: امروز فقط نفس ما به نیم درصد بودجه فرهنگی شهرداری وابسته است و باید همه شهرداری‌های استان مرکزی حمایت ویژه‌ای از این مجموعه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار