قزوین - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین اولویت فرهنگی کشور در همه دوران توجه و تاکید به موضوع کتاب و کتابخوانی بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 14 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، یاسر احمدوند روز سه شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت دوستدار کتاب روستای کلج از توابع طارم سفلی استان قزوین، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مناسب می‌دانم تا انتخاب روستای "کلج" را به عنوان یکی از ۱۳ روستای دوستدار کتاب کشور را به اهالی کتاب دوست و علاقه‌مند این روستا تبریک بگوییم چرا که افتخاری است که این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب در سطح کشور انتخاب شده و همین مساله بیانگر ظرفیت‌های عظیم فرهنگی نهفته در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی ارزشمند نهفته در این روستا با اجرای برنامه‌های شاخص اهالی روستا و انتخاب آن به عنوان روستای دوستدار کتاب لزوم توجه ویژه مدیران استانی، به ویژه مدیران فرهنگی به این بخش و مناطق محروم استان را بیش از پیش می‌طلبد و نیاز است تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تامین ابزار‌های لازم بستر را برای فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند در آن فراهم شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تصریح کرد: به لطف خدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه ویژه به مساله کتاب و کتابخوانی و توسعه فضا‌های فرهنگی، امروز ایران اسلامی در بین همه کشور‌های مسلمان و منطقه و حتی شمال آفریقا رتبه نخست را در میزان سرانه فضای کتابخانه ای، هم از نظر فضا و هم دسترسی مردم به کتابخانه‌ها کسب کرده و در دنیا نیز جزو کشور‌های برتر هستیم.

احمدوند اضافه کرد: راه اندازی سامانه بازار کتاب یکی از مهمترین اقدامات زیربنایی در کشور، حرکت به سمت خودکفایی کاغذ فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی با شیوه جدید از مهمترین اقداماتی اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه معاونت فرهنگی است که در سال جاری به طور جدی پیگیری شده است.

روستای کلج از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین و در شمال غربی استان قزوین واقع شده و در حاشیه مرزی استان‌های زنجان و گیلان قرار دارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار