مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از شرکت هنر دستی یکی از صنعتگران شهرستان مهران در راستای معرفی عروسک های سنتی در نمایشگاه کشور ژاپن خبر داد .
کد خبر: ۱۱۳۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 15 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: عروسک‌های محلی« گلوانو(گل بانو) گل پری و … » به همت ثریا عهدی صنعتگر در رشته عروسک های سنتی از شهرستان مهران در نمایشگاه جهانی «صنایع دستی و عروسک‌های اقوام» ژاپن در معرض دید قرار گرفتند.

وی افزود: این عروسک ها با نام های  گلوانو(گل بانو) گل پری و…تا کنون در اکثر نمایشگاه های داخلی دراستان های کشور و همچنین در نمایشگاه های آنلاین داخلی وخارجی ازجمله نمایشگاه فرانسه نیز با معرفی فرهنگ و پوشش ایلامی شرکت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: این عروسک‌ها تا کنون در بیش از ۲۰ نمایشگاه داخلی دراستان های کشور  و جشنواره های مختلف بومی محلی شرکت داده شده  که در چند جشنواره و مسابقه استانی و کشوری مقام کسب کرده اند.

شریفی بیان داشت: هدف اصلی شرکت این عروسک ها در فراخوان‌ها و جشنواره ها، معرفی پوشش و فرهنگ و رسوم محلی  مردم استان ایلام است.

وی یادآور شد: نمایشگاه جهانی «آگه او» با شرکت نمایندگان ۲۵ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی شهرداری استان سایتاما در ژاپن برگزار شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار