فرماندار رودسر تاکید کرد؛
حیدری بر الزام بازگشایی کمربندی رودسر تا ۲۲ بهمن سال جاری تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های ما سواحل است که متأسفانه مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 13 November 2023

بازگشایی کمربندی رودسر تا ۲۲ بهمن ضروری استبازگشایی کمربندی رودسر تا ۲۲ بهمن ضروری استبازگشایی کمربندی رودسر تا ۲۲ بهمن ضروری است

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسر روز شنبه در آیین رونمایی از بالابر آتش نشانی و طرحهای خودکفایی ماشین آلات موتوری شهرداری رودسر اظهار کرد: این پروژه با توانمندی و اراده همکاران حوزه فنی شهرداری در حوزه آماده‌سازی و تجهیز ماشین‌آلات سنگین و توانمندی مالی شهرداری‌ها در این حوزه به سرانجام رسیده است.
وی گفت: خوشبختانه شهرداری رودسر در تعامل با مجموعه شورای شهر و بهره‌مندی از منابع پایدار درآمدی و حمایت‌های دولت و استانداری توانست تعدادی از ماشین‌آلات نو و مدرن را به ناوگان حمل‌ونقل شهرداری اضافه کند و ضریب ایمنی را افزایش دهند.
فرماندار رودسر با اشاره به اولویت‌های عملیاتی استان و شهرستان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های گیلان، چالش پسماند است که رئیس‌جمهور در جلسه‌ای با استانداران استان‌های شمالی کشور به پیگیری این موضوع پرداخت و استاندار گیلان نیز گزارشاتی را در این خصوص ارائه داد که بخشی از آن توسط رسانه‌ها منعکس شد.
حیدری با بیان اینکه نیازمند تعیین تکلیف این مسئله در یک بازه مشخص هستیم به این معنی که ساختار و چارچوب این کار مشخص شود، گفت: تمامی مسئولان گذشته و کنونی باید در این راستا پاسخگو باشند و مردم نیز در جریان مسائل قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: طبق ضوابط و مقررات مسئول پسماند در حوزه شهری، شهرداران و در حوزه روستایی، دهیاران هستند که این نکته اهمیت ورود به این مسئله را توسط این مسئولان نشان می‌دهد.
فرماندار رودسر با بیان اینکه دانش و مدیریت خوبی در این حوزه در جهت کارآمدی وجود دارد، گفت: طبق کمیسیون تبصره یک در حوزه لندفیل و بهسازی و تعیین چند هزار متر زمین، امروز می‌توانیم اعلام کنیم با حمایت‌های استاندار و پیگیری مستمر شهردار، موافقت کمیسیون تبصره یک در امور اراضی انجام شده و ظرف همین هفته چارچوب‌های اداری و سازوکارهای قانونی در جهت اجرای این طرح می‌تواند صورت بگیرد.
حیدری به حوزه میراث فرهنگی و بافت ناکارآمد به‌عنوان یکی از اولویت‌های شهرستان رودسر اشاره و عنوان کرد: پیگیری این مسائل اجباری است و هیچ اختیاری وجود ندارد؛ لذا در حوزه شهری رودسر با مجموعه‌ای از متغیرات الزام‌آور مواجه هستیم که هیچ راهی جز حل آن وجود ندارد.
وی افزود: در این دوره، با اتحاد و انسجام کافی در بین مسئولین، آمادگی خوبی در راستای اجرای طرح‌ها وجود دارد لذا بخشی از این فضای شهری باید آزاد شود تا ساخت‌وساز صورت بگیرد این در حالی است که موتور محرکه هر شهر، ساخت‌وساز آن است.
تخصیص اعتبار به ۳ طرح بازآفرینی در رودسر
فرماندار رودسر از تعریف سه طرح بازآفرینی در این شهرستان خبر داد و گفت: اعتباراتی در راستای این سه طرح تخصیص‌یافته است؛ لذا اگر در هر سال سه طرح اجرایی شود، شاهد بالندگی شهرستان خواهیم بود.
حیدری بر الزام بازگشایی کمربندی رودسر تا ۲۲ بهمن سال جاری تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های ما سواحل است که متأسفانه مغفول واقع شده است؛ لذا در سال جاری برای این ۴۵ کیلومتر حدود ۱۰ میلیارد هزینه شده است که ۶ میلیارد در خصوص طرح ساماندهی و غریق نجات بوده، این در حالی است که از این نعمت الهی باید در راستای درآمدزایی در سطح شهرستان بهره‌گیری کنیم.
وی افزود: ناگفته نماند که حدود ۱۶ روستای ساحلی داریم که لازم است دهیاران در این راستا به تکالیف خویش عمل کنند.
فرماندار رودسر در پایان خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران و طرح برنامه‌های جذاب سبب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و موجبات رونق شهر را فراهم می‌کند؛ لذا شهرستان ما نباید تنها محل گذر گردشگران باشد؛ بلکه باید ماندگاری مهمان داشته باشیم که این وظیفه برعهده مسئولین شهرستان است.

مازیار صفایی، شهردار رودسر نیز، باید تاکید بر لزوم ارتقای زیرساخت‌های ایمنی شهری و ارتقای عملیات امداد و نجات، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی، زیرساخت‌های ایمنی در اولویت قرار نگرفته است.
وی با اشاره به تلاش شهرداری رودسر برای ایمنی انسان در شهر و ارتقای عملیات امداد و نجات، گفت: سال گذشته سه آتش سوزی مهیب در رودسر داشتیم که دو فقره در بافت تاریخی و یک فقره در میدان معلم بود؛ در این راستا کمبود زیرساخت‌های امداد و نجات احساس شد و لذا زمینه ارتقای عملیات امداد و نجات در ارتفاع را در بودجه ۱۴۰۲ ایجاد کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار