باحضور فرماندار شهرستان رودسرصورت گرفت؛
یک دستگاه بالابر ۲۲متری برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر به‌منظور امداد و نجات و انجام عملیات‌های اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه این شهر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 12 November 2023

آتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شدآتش نشانی رودسر مجهز به بالابر ۲۲ متری شد

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان آیین رونمایی از بالابر آتش نشانی و طرحهای خودکفایی ماشین آلات موتوری شهرداری رودسر صبح روز شنبه با حضور محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسر، شهردار این شهر و اعضای شورا در ایستگاه آتش نشانی شهر رودسر انجام پذیرفت.

گفتنی است در این آیین ازیک دستگاه خودروی بالابر ۲۲ متری به منظور انجام عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه و چندخودرو برای انجام خدمات عمومی شهری، توسط فرماندار، اعضای شورای تامین، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر رودسر، جمعی از مدیران ادارات وجمعی از کارکنان آتش نشانی و شهرداری رودسر رونمایی شد در این مراسم محمد حیدری فرماندارشهرستان رودسر در آیین رونمایی از بالابر آتش نشانی شهرداری رودسر، ضمن قدردانی از اراده شهرداری رودسر جهت تهیه ماشین آلات سنگین، اظهار کرد: توانمندی مالی شهرداری ها امر مهمی است و خوشبختانه شهرداری رودسر با تعامل شورای شهر و حمایت دولت و استاندار، اقدام به اضافه کردن تعدادی از ماشین آلات جدید و مدرن به ناوگان خدمت کرده و ضریب ایمنی و خدمات ایمنی را افزایش داده است.
وی از رسانه ها خواست به عنوان زبان گویای مردم به ثبت و ضبط رخدادها بپدازند و از مسئولان مطالبه گری کنند و افزود: امروز یکی از مهمترین اولویت های استان و شهرستان پسماند است که در این راستا شاهد نشست رئیس جمهور با استانداران استان های شمالی و پیگیری جدی مسئله بودیم.
فرماندار رودسر با بیان اینکه پسماند باید خط قرمز ما باشد، تصریح کرد: باید چارچوب های قانونی مدیریت پسماند را مشخص کنیم و علاوه بر پاسخگویی مسئولان، مردم را در جریان روند کار قرار دهیم.
حیدری با اشاره به تکلیف استاندار گیلان برای فرمانداران در موضوع پسماند، گفت: طبق قانون شهرداران و دهیاران مسئول مدیریت پسماند هستند، اما ورود فرمانداران نشان دهنده بحرانی شدن شرایط است؛ البته از دانش و توانمندی مدیریتی در این بخش برخورداریم و باید طبق برنامه ریزی عمل کنیم.
وی از اخذ موافقت کمیسیون تبصره یک امور اراضی جهت تعیین لندفیل رودسر خبر داد که طی روزهای آتی اجرایی می شود و بیان کرد: از دیگر اولویت های شهرستان بافت ناکارآمد و میراثی است.
فرماندار رودسر با بیان اینکه باید بخشی از فضای شهری را آزاد کنیم تا مردم بتوانند ساخت و ساز کنند، گفت: ساخت و ساز موتور محرکه شهر است و باید مسائل مرتبط با میراث فرهنگی را در بافت شهر حل و فصل کنیم.
وی با اشاره به تعریف سه طرح بازآفرینی در شهرستان رودسر طی امسال، خاطرنشان کرد: کمربندی رودسر هم مهم است و این توانمندی در شهرداری وجود دارد که تا دهه فجر شاهد تکمیل آن باشیم.
حیدری، ساحل را نعمت الهی دانست که در شهرستان رودسر مغفول مانده و بیان کرد: 45 کیلومتر نوار ساحلی داریم و امسال حدود 10 میلیارد تومان در بخش ساماندهی و غریق نجات هزینه کردیم، اما باید ساحل را به درآمدزایی برسانیم و جذب سرمایه گذار داشته باشیم. همچنین رسوب مسافر در شهرستان مهم است و باید سهم خودمان را از اقامت مسافران در استان افزایش دهیم که نیازمند برنامه ریزی است.
مازیار صفایی، شهردار رودسر نیز، باید تاکید بر لزوم ارتقای زیرساخت های ایمنی شهری و ارتقای عملیات امداد و نجات، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی، زیرساخت های ایمنی در اولویت قرار نگرفته است.
وی با اشاره به تلاش شهرداری رودسر برای ایمنی انسان در شهر و ارتقای عملیات امداد و نجات، گفت: سال گذشته سه آتش سوزی مهیب در رودسر داشتیم که دو فقره در بافت تاریخی و یک فقره در میدان معلم بود؛ در این راستا کمبود زیرساخت های امداد و نجات احساس شد و لذا زمینه ارتقای عملیات امداد و نجات در ارتفاع را در بودجه 1402 ایجاد کردیم.
شهردار رودسر با بیان اینکه خرید بالابر آتش نشانی با منابع داخلی شهرداری محقق شده است، عنوان کرد: این بالابر تا ارتفاع 20 متر امکان امداد و تجات تا وزن 400 کیلو و تا ارتفاع 23 متر تا وزن 200 کیلو را با زاویه چرخش 360 درجه دارد.
صفایی شهرداری رودسر را دومین شهرداری استان پس از شهرداری رشت دانست که دارای بالابر است و بیان کرد: امکان عملیات امداد و نجات در ارتفاع را فراهم کردیم که یکی از مولفه های پدافند غیر عامل در شهرستان و شرق گیلان است.
صفری، رئیس شورای شهر رودسر نیز در ادامه، با اشاره به همراهی شهرداری و شورا، اضافه کرد: امسال بیش از 150 هزار مترمربع آسفالت معابر را انجام دادیم که بی سابقه بوده است؛ همچنین روشنایی ساحل را در دستور کار داشتیم.
وی با بیان اینکه ساماندهی سواحل را انجام دادیم، گفت: توجه به پارک های محلات و بازگشایی معابر نیز جزو اولویت های مدیریت شهری است که با حمایت فرماندار دنبال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار