شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با اعتبارات تخصیص یافته به استان در دور اول سفر استانی رییس‌جمهور، ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 11 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسینعلی مقصودی افزود: قطعاتی از محور‌های ارتباطی شهرکرد به شلمزار، بلداجی به گندمان، بن به داران، کیان به طاقانک، شهرکرد به بروجن و بروجن به لردگان آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و شهرسازی استان اختصاص یافت که مقرر است طی سه سال جذب شود و از این میزان تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۵ درصد مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان به حوزه راه‌ها اختصاص دارد، تصریح کرد: تلاش می‌شود در سفر دوم نیز اعتبار قابل توجهی برای تکمیل راه‌های ارتباطی استان تصویب شود.

مقصودی یادآور شد: پیش‌بینی شده تا در سفر دور دوم رییس‌جمهور به استان چهار هزار مسکن ملی، روستایی، شهری، خودمالکی و بازآفرینی شهری به بهره‌برداری برسد و ۴۰۰ قطعه زمین در قالب جوانی جمعیت به واجدین شرایط واگذار شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است.

چهارمحال و بختیاری یک استان کوهستانی به شمار می‌رود و برخی از محور‌های آن دارای نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای است به همین دلیل چاره‌ای ندارد تا بخش عمده‌ای از اعتبارات سالانه ملی و استانی خود را صرف بهبود، بهسازی، رفع نقاط حادثه‌خیز، تعریض جاده و جاده‌کشی کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفر‌های استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار