رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، پروژه کمربند سبز محور جیرفت_عنبرآباد حدفاصل کوه فجر و شهرک آزادگان به طول ۱٠ کیلومتر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 07 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، حامد صادقی امروز با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: با منویات مقام معظم رهبری و دستور وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری‌های ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار است طی چهار سال آینده یک میلیارد درخت در کشور کاشت شود که اجرای این طرح گامی موثر در جهت افزایش سرانه فضای سبز منطقه خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد احیای پوشش گیاهی، افزایش سرانه فضای سبز و نیز کاهش آلودگی ناشی از پدیده ریزگرد‌ها و همچنین ایجاد تفرجگاه طبیعی برای منطقه را برخی از اهداف اجرای این پروژه دانست.

وی افزود: در این پروژه ۳ هزار اصله نهال از گونه‌های بومی و سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه مانند کهور ایرانی کاشته می‌شود.

صادقی با بیان اینکه این طرح در هر دو محور رفت و برگشت به طول ۱٠ کیلومتر اجرایی می‌شود، افزود: در این طرح به منظور حفاظت بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی، از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه (جوامع محلی، معادن، شرکت کشت و صنعت) در قالب همکاری سایر نهاد‌ها و سازمان‌های ذیربط استفاده شده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار