مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۲ دانش آموز نخبه زیر چتر حمایتی کمیته‌امداد استان زنجان قرار دارند، گفت: از این تعداد ۱۱ نفر در مدارس نمونه دولتی و ۹ نفر در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 07 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، روح‌الله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ظهر امروز در جریان تجلیل از دانش‌آموزان نخبه زنجانی اظهار کرد: برای افزایش ظرفیت‌های فکری و روحی مددجویان نخبه تا رسیدن به عرصه کسب و کار، برنامه‌های مختلف حمایتی در دستور کار بوده است و با همین اقدامات اثرگذار کمیته‌امداد، استان زنجان جزو استان‌های برتر در حمایت از این گروه از جامعه هدف قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۲ دانش‌آموز نخبه زیر چتر حمایتی کمیته‌امداد استان زنجان قرار دارند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۱ نفر در مدارس نمونه دولتی و ۹ نفر در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل دو نفر از دانش‌آموزان نیازمند در رشته پزشکی قبول شدند که تعداد آن‌ها در سال‌جاری به ۴ نفر رسیده است، افزود: امیدواریم با فعالیت بیشتر تعداد پذیرفته‌شدگان در رشته‌های برتر در سال‌جاری افزایش پیدا کند.

صالحی تصریح کرد: بر اساس برآورد‌های صورت‌گرفته در سال جاری ۹۸ نفر از دانش‌آموزان نیازمند زیر حمایت کمیته‌امداد در رشته‌های برتر دانشگاهی پذیرفته شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان حمایت از نخبگان زیر پوشش را یکی از رویکرد‌های اصلی این نهاد دانست و افزود: کمیته‌امداد برای توانمندسازی خانواده‌های زیر حمایت یک وظیفه عام و برای برنامه‌ریزی رشد نخبگان یک وظیفه ویژه دارد که با این نگاه به توانمندسازی بیشتر جامعه کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی و... نسبت به شناسایی مددجویان نخبه اقدام شده است، افزود: تعامل و هم‌افزایی با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها و احصا و اولویت‌بندی مشکلات نخبگان در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی در دستور کار کمیته‌امداد استان قرار دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار