مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: همه شهرهای این استان تا سال آینده به فیبر نوری مجهز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 07 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، هومان محمودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: همه شهر‌های این استان تا سال آینده مجهز به فیبر نوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دکل گردنه چری با ۱۱۷ متر بلندترین دکل رادیویی کشور است که هم‌اکنون مجهز به ارتباط رادیویی و فیبر نوری شده است.

وی افزود: مجهز شدن شهرستان‌ها و مراکز آن‌ها به فیبر نوری در سطح کشور، با توجه به جمعیت و امکانات مخابراتی در اولویت قرار گرفته، اما اکنون تعداد قابل توجهی از روستا‌ها و شهرستان‌ها مجهز به فیبر نوری شده است.

محمودی در خصوص مجهز شدن دستگاه‌های اداری به فیبر نوری، گفت: ۳۲۷ دستگاه اداری استان به فیبر نوری مجهز شده است و از طرف مخابرات آمادگی لازم برای هر دستگاهی که متقاضی این امکان باشد وجود دارد.

وی بیان کرد: مارکده به عنوان اولین روستا و سپس چم‌زین با همکاری خانواده‌های ساکن به فیبر نوری مجهز شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عملیات فیبر نوری شهرستان‌های سامان، سودجان، طاقانک و آلونی تکمیل شده است بن و شلمزار ۹۰ درصد و لردگان، فارسان و بروجن حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: تا کنون از مجموع چهار هزار و ۳۱۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان، یک هزار و ۷۱۵ کیلومتر فیبر شهری، یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی انجام شده است.

محمودی اظهار داشت: این استان رتبه اول کشوری از لحاظ تعداد واگذاری سیم کارت را دارد که سهم فروش سیم‌کارت در استان ۱۱۰ درصد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۳۹۷ مورد از سایت‌های چهارمحال و بختیاری به ۴ G و ۳ G وصل شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار