معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: طی۶ ماه نخست سال۱۴۰۲ به ۹۸۳۰ مددجوی تحت حمایت خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی ارائه شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 07 November 2023

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل آرامجان، اظهار داشت: طی۶ ماه نخست سال۱۴۰۲ به ۹۸۳۰ مددجوی تحت حمایت خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی ارائه شد.

 

ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به بیش از ۹۸۳۰ مددجوی کمیته امداد مازندران  

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است افزود: ۵۱۴۵ مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی، ۴۵۷۹ مددجو نیز از مشاوره و راهنمایی گروهی، ۱۰۶ نفر از خدمات روان درمانی بهره مند شدند که از این تعداد۵۰۶ نوعروس و داماد از خدمات مشاوره پیش از ازدواج، ۱۳۶ نفر از زنان سرپرست خانوار و مطلقه با بهره مندی از خدمات مشاوره اقدام به ازدواج مجدد نموده اند، همچنین ۶نفر از افراد مشاوره شده در جهت درمان اعتیاد بهبود یافته‌اند و ۵ نفر نیز تحت درمان هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامت روان، کاهش آسیب‌های روحی و روانی، افزایش تاب‌آوری، تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی از اهداف برگزاری خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.

آرامجان با اشاره به اینکه به نوعروسان، زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان، دانشجویان، خانواده‌های زندانی و ... این خدمات ارائه می‌شود گفت: ۳۲۱ خانواده سرپرست زندانی از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره مند شدند.

وی موضوعات خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی را بهبود روابط والدین و فرزندان، شیوه های تربیتی و فرزند‌پروری، آشنایی زوجین با مهارت های زندگی در راستای تحکیم بنیان خانواده، پیشرفت تحصیلی و مشاوره دانش آموزان پشت کنکور، مشاوره شغلی متناسب با نیاز جامعه و توانایی فردی، کاهش اختلالات اضطرابی و استرس و... در جامعه هدف برشمرد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار