مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از نوسازی و خرید تجهیزات جدید امدادی در پایگاه های امداد و نجات این استان از محل مصوبات سفر سال ۱۴۰۱ رییس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 07 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد باقر خلفی در آیین رونمایی از این تجهیزات که در مجموعه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد، افزود: این تجهیزات شامل ۱۰ دستگاه ست هیدرولیک سبک و سنگین برای نجات و رها سازی است که برای خرید آنها بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: اکنون افزون بر ۶ شعبه هلال احمر، ۲۰ پایگاه ثابت و سیار در محورهای ارتباطی استان فعال هستند.

خلفی دربخش دیگری ازسخنان خود نیز به عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت در جریان ۴۱۱ ماموریت امدادی به بیش از چهارهزار نفر در البرز امدادرسانی شده است.

این ماموریت ها شامل ۲۱۱ مورد حادثه ترافیکی و حمل‌ونقل، ۹۷ مورد کوهستان، ۳۰ مورد حوادث شهری، ۲۵ مورد خدمات حضوری،۲۲ مورد صنعتی و کارگاهی،۱۲ مورد دریایی و ساحلی، چهار مورد سیل و آبگرفتگی و ۲ مورد حادثه ریزش آوار ، ۲ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع و بقیه سایر حوادث بوده است.

خلفی ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۱۴ نفر در جاده های البرز مصدوم شدند که ۲۰۵ نفر از مصدومان توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز تصریح کرد: در این بازه زمانی ۳۹۸ دستگاه آمبولانس، ۱۴۹ دستگاه خودروی ست نجات و ۱۵۰ دستگاه خودروی کمکدار بکارگیری شد.
وی افزود: در این حوادث از ۶۵ مورد تجهیزات ست نجات ،هیدرولیک ،غواصی،زنده یاب،لجن کش و ست کوهستان استفاده شد.

در جریان سفر ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز بیش از یک هزار و ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب ۱۷۲ طرح برای بخش های مختلف عمرانی ، اقتصادی ، آموزشی ، فرهنگی و زیر ساختی استان تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار