مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از احداث شهرک انرژی‌های خورشیدی به منظور تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 06 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جریان بازدید از محل‌های پیشنهادی احداث شهرک انرژی خورشیدی، اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت شهرک‌های صنعتی با استانداری اردبیل، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق استان، شهرک انرژی‌های خورشیدی در استان اردبیل احداث می‌شود.

وی افزود: این شهرک در راستای ترویج بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر و به منظور حمایت از مشارکت بخش خصوصی در تولید برق پاک احداث خواهد شد.

علایی ادامه داد: برای احداث شهرک انرژی خورشیدی، چندین نقطه در استان اردبیل از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی و معرفی شده است که در صورت دارا بودن شرایط لازم، بهترین مکان ممکن برای احداث آن انتخاب و تملک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: پس از تملک اراضی مساعد و تامین زیرساخت‌های لازم، نسبت به واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واجد شرایط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی اقدام می‌شود تا گامی مهم در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در استان برداشته شود.

وی توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را در تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند ضمن کاهش وابستگی به منابع فسیلی و حفظ محیط زیست، نیروی برق مطمئن و پایداری را در فواصل مختلف سال در اختیار صنعت استان قرار دهد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار